Vyhlásil to dnes minister dopravy Ján Počiatek na tlačovej konferencii, kde reagoval na vyhlásenia Jána Figeľa.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 9. novembra (TASR) – Pri výstavbe mosta pri Kurimanoch sa podľa ministra dopravy Jána Počiatka (Smer-SD) nemenili podporné konštrukcie. Neexistuje tak žiadny dodatok k zmluve o dielo, ktorý by takéto zmeny povoľoval. Počiatek to vyhlásil na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave, kde reagoval na vyhlásenia bývalého šéfa rezortu Jána Figeľa (KDH).
"Od začiatku Figeľ súťažil podľa tejto projektovej dokumentácie, ktorá hovorí jasnou rečou, že tam mala byť pevná podporná skruž," uviedol Počiatek.
Exminister dopravy Figeľ totiž tvrdí, že sa pri výstavbe mosta použila posuvná podporná skruž, ktorá sa opiera o zem, no nemala tam čo robiť. V súťažných podkladoch aj v zmluve má byť podľa jeho slov uvedená výsuvná skruž, ktorá sa upevňuje na piliere mosta. Zmluva sa tak podľa Figeľa musela upraviť buď dodatkom, alebo pokynom.
"Žiadny dodatok neexistuje," vyhlásil Počiatek. Ak Figeľ tvrdí, že sa zmenil projekt, je to podľa neho lož. "Projekt je stále ten istý," konštatoval minister dopravy.
Figeľ zároveň tvrdí, že problémom pri výstavbe mosta, ktorý 2. novembra spadol, bol aj fakt, že pri ňom v deň tragédie nebol prítomný stavebný dozor.
"Podľa mojich informácií tam dozor bol," reagoval Počiatek. Chce si však počkať na výsledky vyšetrovania.
Súčasný minister tiež uvádza, že zodpovednosť za nešťastie je na strane dodávateľa stavby, teda stavebných firiem. Podľa slov Figeľa však nie je pravdou, že štát, či už ministerstvo dopravy, alebo Národná diaľničná spoločnosť, nenesú za tragédiu žiadnu zodpovednosť.
KDH v reakcii na najnovšie vyjadrenia ministra Počiatka uviedlo, že šéf rezortu dopravy opäť klamal, keď sa odvolával na projekt. "V zmluve o dielo, ktorá bola podpísaná a je aj právne záväzná, je explicitne uvedené, že pri tomto moste má byť použitá výsuvná skruž," uviedol hovorca strany Matej Kováč.
NDS tak podľa jeho slov dvakrát pochybila, pretože okrem zlyhania dozoru musela odsúhlasiť aj zmenu podpornej skruže. "Najzarážajúcejšie je to, že namiesto pravdivého informovania verejnosti minister Počiatek zavádza a kryje pochybenia NDS, čo ho úplne diskvalifikuje," dodal Kováč.
"Od začiatku Figeľ súťažil podľa tejto projektovej dokumentácie, ktorá hovorí jasnou rečou, že tam mala byť pevná podporná skruž," uviedol Počiatek.
Exminister dopravy Figeľ totiž tvrdí, že sa pri výstavbe mosta použila posuvná podporná skruž, ktorá sa opiera o zem, no nemala tam čo robiť. V súťažných podkladoch aj v zmluve má byť podľa jeho slov uvedená výsuvná skruž, ktorá sa upevňuje na piliere mosta. Zmluva sa tak podľa Figeľa musela upraviť buď dodatkom, alebo pokynom.
"Žiadny dodatok neexistuje," vyhlásil Počiatek. Ak Figeľ tvrdí, že sa zmenil projekt, je to podľa neho lož. "Projekt je stále ten istý," konštatoval minister dopravy.
Figeľ zároveň tvrdí, že problémom pri výstavbe mosta, ktorý 2. novembra spadol, bol aj fakt, že pri ňom v deň tragédie nebol prítomný stavebný dozor.
"Podľa mojich informácií tam dozor bol," reagoval Počiatek. Chce si však počkať na výsledky vyšetrovania.
Súčasný minister tiež uvádza, že zodpovednosť za nešťastie je na strane dodávateľa stavby, teda stavebných firiem. Podľa slov Figeľa však nie je pravdou, že štát, či už ministerstvo dopravy, alebo Národná diaľničná spoločnosť, nenesú za tragédiu žiadnu zodpovednosť.
KDH v reakcii na najnovšie vyjadrenia ministra Počiatka uviedlo, že šéf rezortu dopravy opäť klamal, keď sa odvolával na projekt. "V zmluve o dielo, ktorá bola podpísaná a je aj právne záväzná, je explicitne uvedené, že pri tomto moste má byť použitá výsuvná skruž," uviedol hovorca strany Matej Kováč.
NDS tak podľa jeho slov dvakrát pochybila, pretože okrem zlyhania dozoru musela odsúhlasiť aj zmenu podpornej skruže. "Najzarážajúcejšie je to, že namiesto pravdivého informovania verejnosti minister Počiatek zavádza a kryje pochybenia NDS, čo ho úplne diskvalifikuje," dodal Kováč.