Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Slovensko

PRIESKUM: Farmafirmy minuli vlani na reklamu viac ako 20 miliónov eur

Ilustračné foto Foto: TASR/Henrich Mišovič

Vyplýva to z monitoringu Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorá vychádzala z oficiálnych cenníkov médií. Zadávatelia reklám využívali na propagáciu produktov tejto kategórie najmä televíziu.

Bratislava 12. marca (TASR) – Farmaceutické firmy minuli vlani na propagáciu voľnopredajných liekov proti chrípke a prechladnutiu viac ako 20 miliónov eur. Vyplýva to z monitoringu Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorá vychádzala z oficiálnych cenníkov médií.

Zadávatelia reklám využívali na propagáciu produktov tejto kategórie najmä televíziu, ukázal prieskum. Na reklamu v nej minuli firmy 98 percent celkových výdavkov, jedno percento sa ušlo na reklamu v printe a rádiu.

Do reklamy v médiách firmy najviac investovali v mesiacoch január, február a október, december, kedy minuli 90 percent svojich rozpočtov. "Najsilnejším mesiacom bol november, keď sa preinvestovalo 25 percent z celoročných výdavkov na reklamu v tejto kategórii," informovala TASR Vladimíra Bunčáková z TNS Slovakia.

Na medikamenty uľavujúce od príznakov chrípky a nachladnutia odvysielali vlani televízie takmer 27.000 spotov v celkovej dĺžke 161 hodín. Printové médiá uverejnili 60 inzerátov na 30 stranách. V rádiu bolo odvysielaných necelých 700 reklamných spotov v celkovej dĺžke takmer 4,5 hodiny.

Najväčším zadávateľom reklám bola spoločnosť Boehringer Ingelheim, ktorá na reklamu minula 2.323.706 eur. Po nej nasleduje firma Johnson & Johnson s výdavkami vo výške 2.127.588 eur. Tretí najväčší výdavok peňazí, a to 2.046.159 eur, zaznamenala spoločnosť Novartis Pharma.

Monitoring reklamných výdavkov nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie, informovala Bunčáková. TNS Slovakia aktuálne monitoruje deväť celoštátnych televíznych a päť celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od desiatich out-of-home agentúr, dvoch kino spoločností a jedného mediálneho zastupiteľstva, ktoré zastrešuje 27 tematických televíznych staníc.