Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Slovensko

Prieskum: Markíza, Expres a Nový Čas sú najpopulárnejšie médiá

Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk - Elena Halačová

Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 11,5 percenta populácie vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším

Bratislava 19. augusta (TASR) - Denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max, mesačník Doma v záhrade, Rádio Expres a televízia Markíza patrili v prvom a druhom kvartáli 2024 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle, ktorý realizuje spoločnosť Median SK. TASR ich poskytla zástupkyňa spoločnosti Linda Kleinertová. Zber dát sa uskutočnil od 8. januára do 23. júna 2024 na vzorke 4070 respondentov.

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 23,4 percenta opýtaných - pri metodike "čítal posledné vydanie". Pri metodike "čítal posledných 14 dní" dosiahla čítanosť hodnotu 44,8 percenta. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 9,5 percenta. Nasledujú denníky Plus jeden deň (5,2 percenta), Šport (5 percent) a Pravda (4,9 percenta). Denník Sme mal čítanosť 4,7 percenta, Hospodárske noviny 3,5 percenta a Denník N 2,8 percenta.

Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 28,1 percenta opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (6,1 percenta). Týždenník Život mal 3,9 percenta čítanosti, Nový čas pre ženy a Eurotelevízia mali po 3,1 percenta. Nasledujú týždenníky Rytmus života (2,7 percenta), Šarm (2,5 percenta), Chvíľka pre teba (2,3 percenta). Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla 5,7 percenta a sieť Petit Press MY noviny 3,1 percenta.

Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 11,5 percenta populácie vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV Max (4,5 percenta). Nasleduje Relax s tromi percentami, Tele plus s dvoma percentami, 100+1 s 1,6 percenta a Žena a život s 0,8 percenta. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť 2,2 percenta.

Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 39,8 percenta. Najviac (5,2 percenta) mali časopisy Doma v záhrade a Emma. Nasleduje Záhradkár s 4,9 percenta, Futbal magazín (4,6 percenta), Nový Čas krížovky (4,5 percenta), Napínavé krížovky (4,3 percenta) a Muscle & Fitness s čítanosťou na úrovni 4,1 percenta.

Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 52,2 percenta populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres s 15,5 percenta. Nasledujú Rádio Slovensko (12,7 percenta) a Fun rádio (9,7 percenta). Rádio Európa 2 dosiahla deväť percent, Rádio Vlna 7,7 percenta. Rádio Melody si zaplo 5,5 percenta a Rádio Regina 4,4 percenta respondentov.

Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval posledný týždeň" predstavuje 89,9 percenta. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (35,9 percenta), nasledujú Rádio Slovensko a Fun rádio (po 24,9 percenta). Rádio Európa 2 počúva aspoň raz za týždeň 21,7 percenta, Rádio Vlna 19,3 percenta a Rádio Melody 13,8 percenta. Na siedmej priečke skončilo Rádio Regina s 9,1 percenta.

Sledovanosť všetkých televízií podľa parametru "sledovali včera" dosahovala 73,4 percenta, čo predstavuje viac ako 3,2 milióna divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 32,6 percenta, druhá TV Joj zaznamenala 24,4 percenta a tretia verejnoprávna Jednotka dosiahla sledovanosť na úrovni 21,9 percenta.