Slováci otvorene priznali, čo radi čítajú, sledujú a počúvajú.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 27. februára (TASR) - Najčítanejším denníkom bol v roku 2017 Nový Čas, týždenníkom Plus 7 dní a mesačníkom Záhradkár. Najpočúvanejším rádiom bolo Rádio Expres a najsledovanejšou televíziou TV Markíza. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML-TGI), ktorý od 9.1. 2017 do 17.12. 2017 robila na vzorke 8435 respondentov spoločnosť MEDIAN SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media.
Nový Čas si udržal prvú pozíciu so ziskom 15 percent. Nasledujú denníky Pravda a Plus jeden deň, ktoré majú čítanosť na úrovni šiestich percent. Denník Sme dosiahol vyše päť percent, Šport a Korzár pod štyri percentá. Hospodárske noviny majú čítanosť okolo troch percent.
Najčítanejší týždenník Plus 7 dní číta podľa prieskumu takmer sedem percent opýtaných. Druhý skončil týždenník Báječná žena so šiestimi percentami. Život a Nový Čas pre ženy majú po päť percent. Slovenka, Eurotelevízia a Katolícke noviny majú čítanosť asi tri percentá. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla čítanosť desať percent a sieť Petit Press MY noviny päť percent.
Poradie mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára časopis Záhradkár so siedmimi percentami. Podobnú čítanosť má aj mesačník Zdravie. Nasledujú Eva a EMMA s piatimi percentami. Ďalší je mesačník Nový čas Krížovky so štyrmi percentami.
Najpočúvanejším rádiom bolo v roku 2017 Rádio Expres, ktoré počúva 19 percent opýtaných. Druhé skončilo Rádio Slovensko so 17 percentami a tretie Fun rádio so siedmimi percentami. Nasledujú Rádio Jemné, Rádio Europa 2, Rádio Regina a Rádio Vlna.
V roku 2017 dosiahlo Rádio Expres 23-percentný podiel na trhu, Rádio Slovensko malo 21 percent, Fun rádio 12 percent. Rádio Jemné, Rádio Regina a Rádio Europa 2 mali po osem percent. Rádio Vlna dosiahlo šesť percent. Ostatné rozhlasové stanice držia podľa prieskumu dokopy 14-percentný podiel z trhu.
Televíziu v roku 2017 sledovali takmer štyri milióny divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla TV Markíza (40 percent). Za ňou nasleduje TV JOJ so sledovanosťou 31 percent a tretia je Jednotka s 25 percentami. Najvyšší podiel na trhu mala Markíza (34 percent), druhá je TV JOJ (23 percent) a tretia sa so 17-percentným podielom na trhu umiestnila Jednotka.
Nový Čas si udržal prvú pozíciu so ziskom 15 percent. Nasledujú denníky Pravda a Plus jeden deň, ktoré majú čítanosť na úrovni šiestich percent. Denník Sme dosiahol vyše päť percent, Šport a Korzár pod štyri percentá. Hospodárske noviny majú čítanosť okolo troch percent.
Najčítanejší týždenník Plus 7 dní číta podľa prieskumu takmer sedem percent opýtaných. Druhý skončil týždenník Báječná žena so šiestimi percentami. Život a Nový Čas pre ženy majú po päť percent. Slovenka, Eurotelevízia a Katolícke noviny majú čítanosť asi tri percentá. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla čítanosť desať percent a sieť Petit Press MY noviny päť percent.
Poradie mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára časopis Záhradkár so siedmimi percentami. Podobnú čítanosť má aj mesačník Zdravie. Nasledujú Eva a EMMA s piatimi percentami. Ďalší je mesačník Nový čas Krížovky so štyrmi percentami.
Najpočúvanejším rádiom bolo v roku 2017 Rádio Expres, ktoré počúva 19 percent opýtaných. Druhé skončilo Rádio Slovensko so 17 percentami a tretie Fun rádio so siedmimi percentami. Nasledujú Rádio Jemné, Rádio Europa 2, Rádio Regina a Rádio Vlna.
V roku 2017 dosiahlo Rádio Expres 23-percentný podiel na trhu, Rádio Slovensko malo 21 percent, Fun rádio 12 percent. Rádio Jemné, Rádio Regina a Rádio Europa 2 mali po osem percent. Rádio Vlna dosiahlo šesť percent. Ostatné rozhlasové stanice držia podľa prieskumu dokopy 14-percentný podiel z trhu.
Televíziu v roku 2017 sledovali takmer štyri milióny divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla TV Markíza (40 percent). Za ňou nasleduje TV JOJ so sledovanosťou 31 percent a tretia je Jednotka s 25 percentami. Najvyšší podiel na trhu mala Markíza (34 percent), druhá je TV JOJ (23 percent) a tretia sa so 17-percentným podielom na trhu umiestnila Jednotka.