Prieskum začiatkom septembra na vzorke 1020 respondentov realizovalo občianske združenie Rodičia.sk v spolupráci so spoločnosťou 2muse.
Autor TASR
Bratislava 9. októbra (TASR) – Rodičia na Slovensku sa v súvislosti s novým koronavírusom až tak nebáli pustiť deti do školy z dôvodu možnej nákazy, ako sa obávali o kvalitu ich vzdelania v prípade zavretia škôl. Vyplýva to z výsledkov reprezentatívneho prieskumu, ktorý začiatkom septembra na vzorke 1020 respondentov realizovalo občianske združenie Rodičia.sk v spolupráci so spoločnosťou 2muse.
„Prieskum ukázal, že veľká časť rodičov a ešte väčšia časť populácie si myslí, že pre zavreté školy počas jarnej pandémie nového koronavírusu deti nedostatočne ovládajú učivo, ktoré im vyplýva z učebného plánu. S týmto názorom sa stotožňuje 66 percent rodičov s deťmi do 18 rokov a až 69 percent bežnej populácie,“ uvádza sa vo výsledkoch prieskumu.
Podľa jeho ďalších zistení rodičom nejde len o to, aby deti boli v škole a oni sa mohli venovať svojmu zamestnaniu, ale až takmer 70 percent z nich má obavy o kvalitu vzdelania svojich potomkov v prípade, ak budú musieť byť doma a budú sa pokúšať o vzdelávanie na diaľku.
„Pri hodnotení dištančného vzdelávania sa široká populácia aj rodičia pozoruhodne zhodli, že najproblémovejším aspektom bola schopnosť detí udržať pozornosť a absorbovať vyučovanie online,“ dodáva sa vo výsledkoch výskumu, podľa ktorého sa s týmto výrokom stotožnilo 73 percent rodičov detí navštevujúcich základnú školu a takmer 80 percent rodičov žiakov na stredných školách.
„Prieskum ukázal, že veľká časť rodičov a ešte väčšia časť populácie si myslí, že pre zavreté školy počas jarnej pandémie nového koronavírusu deti nedostatočne ovládajú učivo, ktoré im vyplýva z učebného plánu. S týmto názorom sa stotožňuje 66 percent rodičov s deťmi do 18 rokov a až 69 percent bežnej populácie,“ uvádza sa vo výsledkoch prieskumu.
Podľa jeho ďalších zistení rodičom nejde len o to, aby deti boli v škole a oni sa mohli venovať svojmu zamestnaniu, ale až takmer 70 percent z nich má obavy o kvalitu vzdelania svojich potomkov v prípade, ak budú musieť byť doma a budú sa pokúšať o vzdelávanie na diaľku.
„Pri hodnotení dištančného vzdelávania sa široká populácia aj rodičia pozoruhodne zhodli, že najproblémovejším aspektom bola schopnosť detí udržať pozornosť a absorbovať vyučovanie online,“ dodáva sa vo výsledkoch výskumu, podľa ktorého sa s týmto výrokom stotožnilo 73 percent rodičov detí navštevujúcich základnú školu a takmer 80 percent rodičov žiakov na stredných školách.