Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 18. november 2024Meniny má Eugen
< sekcia Slovensko

Tri štvrtiny Slovákov podporujú modernizáciu armády

Ilustračné foto Foto: TASR/Henrich Mišovič

Povedal pre TASR Martin Převrátil, riaditeľ spoločnosti Empirica, na základe výsledkov jej prieskumu na vzorke 1008 respondentov.

Bratislava 10. mája (TASR) - Takmer tri štvrtiny Slovákov považujú, vzhľadom na medzinárodnú situáciu, za správne modernizovať výzbroj slovenských ozbrojených síl. Súčasný stav vnímajú ako nedostatočný. Povedal pre TASR Martin Převrátil, riaditeľ spoločnosti Empirica, na základe výsledkov jej prieskumu na vzorke 1008 respondentov.

„Súčasné technické zabezpečenie slovenských ozbrojených síl vníma väčšina verejnosti, vzhľadom na existujúce hrozby, ako nedostatočné. Pokiaľ by sa vláda rozhodla modernizovať ozbrojené sily, nemalo by to vzbudiť negatívne reakcie väčšiny slovenskej verejnosti,“ dodal Převrátil.

Potreba modernizácie armády má približne trojštvrtinovú podporu medzi voličmi Smeru aj parlamentnej opozície. „Zo všetkých sledovaných kategórií má modernizácia relatívne najnižšiu podporu medzi vysokoškolákmi a ľuďmi nad 65 rokov. Dôvodom môže byť väčšia senzitivita na výdavky zo štátneho rozpočtu. Aj u tých dvoch skupín je však súhlas s investíciami do ozbrojených síl takmer dvojtretinový,“ doplnil Převrátil.

O spôsobe modernizácie majú Slováci tiež jasno. Podľa Převrátila výrazne prevažuje názor, že domáci vojenský priemysel s dlhoročnou tradíciou by mal mať prednosť pred zahraničným. „Vláda by mala podporovať existujúce odvetvia vojenského priemyslu na Slovensku, rovnako aj príchod nových investorov. Celkovo s investíciami do slovenských ozbrojených síl súhlasí 87 percent opýtaných, 78 percent v každom prípade a zvyšok pod podmienkou, že prinesú nové pracovné miesta,“ dodal Převrátil s tým, že čo sa týka termínu modernizácie ozbrojených síl, traja zo štyroch Slovákov sa prikláňajú k realizácii do piatich rokov.

Prieskum realizovala a vyhodnotila spoločnosť Empirica na vzorke 1008 občanov SR starších ako 18 rokov. Zber dát v období od 26. februára do 3. marca 2015 vykonala agentúra Focus, Centrum pre sociálnu a marketingovú analýzu.