Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 28. december 2024
< sekcia Slovensko

Prieskum: Učiteľov si váži viac než pred pandémiou 62 percent ľudí

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Dostať vzdelávací systém do normálnych koľají je podľa opýtaných nevyhnutné.

Bratislava 26. marca (TASR) - Pandémia umocňuje dôležitosť profesie učiteľov. Z prieskumu vyplýva, že pedagógov si váži viac než pred pandémiou 62 percent opýtaných ľudí. TASR o tom informovala Linda Valko Gáliková, PR manažérka 365.bank, ktorá prieskum zrealizovala.

Dostať vzdelávací systém do normálnych koľají je nevyhnutné. Ľudia vidia východisko v očkovaní. Návrat detí do škôl považuje dokonca za jednu z hlavných výhod vakcinácie viac Slovákov (85 percent) než je tých, čo zdôrazňujú potrebu zlepšenia svojej finančnej situácie (67 percent). Jej zhoršenie pritom pociťuje každý druhý človek.

Aktuálny spôsob výučby má vplyv na objem získaných informácií a zručností, ale aj na psychiku detí, ich režim dňa či socializáciu. Tisícky žiakov zároveň nemajú technické zabezpečenie potrebné na dištančnú formu vzdelávania. "Práve v tejto dobe si veľmi vážime snahu mnohých učiteľov, pretože hľadajú cesty, ako aj napriek zatvoreným školám učiť svojich žiakov kvalitne. Poskytujú im podporu a adekvátne nástroje výučby a hodnotenia aj v online prostredí, prípadne v malých skupinkách či v exteriéri, kde je riziko nákazy menšie. Učitelia sa vo svojom voľnom čase aj vzdelávajú, delia sa o svoje skúsenosti a navzájom sa inšpirujú," uviedla Zuzana Labašová z Komenského inštitútu.

Návrat detí do škôl patrí hneď po potrebe opätovnej socializácie medzi hlavné motivátory ochoty dať sa zaočkovať. Spolu s naštartovaním ekonomiky uzatvára trojicu oblastí, ktoré aktuálne považujú ľudia za najnevyhnutnejšie. "Tí, ktorí pociťujú potrebu opätovného prezenčného vzdelávania sa pritom prikláňajú k očkovaniu priemerne o desať percent viac než zvyšná populácia," uzatvorila Valko Gáliková.

Online prieskum Postoj Slovákov voči očkovaniu proti ochoreniu COVID-19 vypracovala agentúra 2muse na vzorke 1010 respondentov v období od 5. do 11. februára.