Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky agentúry FOCUS, ktorá ho realizovala od 5. do 13. mája na 1067 respondentoch.
Autor TASR
Bratislava 31. mája (TASR) - Z udalostí v zahraničí, ktoré si ľudia najviac všimli v médiách, dominovali majstrovstvá sveta v hokeji a zemetrasenie v Nepále. Prírodnú katastrofu zaznamenalo 11 percent opýtaných. Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky agentúry FOCUS, ktorá ho realizovala od 5. do 13. mája na 1067 respondentoch. Pýtala sa ich na to, o ktorých udalostiach sa na Slovensku v poslednom mesiaci najviac písalo alebo rozprávalo v médiách.
Zemetrasenie v Nepále skončilo v celkových odpovediach na štvrtom mieste. Neohrozené víťazstvo si odniesla kauza Váhostavu-SK (47,3 percenta), majstrovstvá sveta v hokeji (35,5 percenta) a udalosti na slovenskej politickej scéne (11,1 percenta).
Opýtaní tiež registrovali oslavy ukončenia druhej svetovej vojny (9,6 percenta) a konflikt na Ukrajine (8,8 percenta).
V odpovediach sa však iba minimálne spomínala vojna v Sýrii, terorizmus či Islamský štát. Tieto témy zaujali iba pol percenta respondentov.
Podľa Martina Slosiarika z agentúry FOCUS sú tieto výsledky jednoznačne úmerné geografickej blízkosti. "Vojnový konflikt na Ukrajine vnímajú naši obyvatelia podstatne citlivejšie ako konflikt vzdialený niekoľko tisíc kilometrov od nás," konštatoval pre TASR s tým, že rozdiely v odpovediach sú badateľné aj v jednotlivých regiónoch. Pokiaľ v Bratislavskom kraji spomenuli Ukrajinu len štyri percentá respondentov, v Košickom ich bolo až 14 percent.
Z odľahčených tém ľudí zaujalo narodenie anglickej princeznej (4,3 percenta), pričom domáci bulvár bol v úzadí. Ako poznamenal Slosiarik, bulvár je v tomto prípade nevyspytateľný, pričom ide o to, do akej miery má tá-ktorá téma schopnosť zanechať výraznejšiu pamäťovú stopu. "Téma kráľovskej rodiny však zaujala podľa môjho názoru aj samotným obsahom správy, a to bolo narodenie dieťaťa, ktoré je vo všeobecnosti vnímané citlivejšie ako napríklad to, že niekto bol s niekým videný alebo pristihnutý in flagranti," vysvetlil s tým, že bulvárne správy zo šoubiznisu nemajú potenciál zanechať v hlavách alebo srdciach ľudí "hlbokú stopu" a rýchlo sa prekrývajú inými bulvárnymi správami.
Zemetrasenie v Nepále skončilo v celkových odpovediach na štvrtom mieste. Neohrozené víťazstvo si odniesla kauza Váhostavu-SK (47,3 percenta), majstrovstvá sveta v hokeji (35,5 percenta) a udalosti na slovenskej politickej scéne (11,1 percenta).
Opýtaní tiež registrovali oslavy ukončenia druhej svetovej vojny (9,6 percenta) a konflikt na Ukrajine (8,8 percenta).
V odpovediach sa však iba minimálne spomínala vojna v Sýrii, terorizmus či Islamský štát. Tieto témy zaujali iba pol percenta respondentov.
Podľa Martina Slosiarika z agentúry FOCUS sú tieto výsledky jednoznačne úmerné geografickej blízkosti. "Vojnový konflikt na Ukrajine vnímajú naši obyvatelia podstatne citlivejšie ako konflikt vzdialený niekoľko tisíc kilometrov od nás," konštatoval pre TASR s tým, že rozdiely v odpovediach sú badateľné aj v jednotlivých regiónoch. Pokiaľ v Bratislavskom kraji spomenuli Ukrajinu len štyri percentá respondentov, v Košickom ich bolo až 14 percent.
Z odľahčených tém ľudí zaujalo narodenie anglickej princeznej (4,3 percenta), pričom domáci bulvár bol v úzadí. Ako poznamenal Slosiarik, bulvár je v tomto prípade nevyspytateľný, pričom ide o to, do akej miery má tá-ktorá téma schopnosť zanechať výraznejšiu pamäťovú stopu. "Téma kráľovskej rodiny však zaujala podľa môjho názoru aj samotným obsahom správy, a to bolo narodenie dieťaťa, ktoré je vo všeobecnosti vnímané citlivejšie ako napríklad to, že niekto bol s niekým videný alebo pristihnutý in flagranti," vysvetlil s tým, že bulvárne správy zo šoubiznisu nemajú potenciál zanechať v hlavách alebo srdciach ľudí "hlbokú stopu" a rýchlo sa prekrývajú inými bulvárnymi správami.