Prieskum okrem iného ukázal, že ľudia najviac z hľadiska telemedicíny preferujú najmä kontakt prostredníctvom telefonátu či videohovoru.
Autor TASR
Bratislava 13. septembra (TASR) - Viac ako tretina obyvateľov Slovenska nikdy nepočula o telemedicínskych službách, ako sú vyšetrenia a konzultácie s lekárom online, telefonicky, cez mobilnú aplikáciu či videohovor. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MNForce pre súkromnú zdravotnú poisťovňu Dôvera. Realizovaný bol na vzorke 1000 respondentov v čase od 19. do 30. júna.
"Chýbajúce povedomie o telemedicínskych službách bráni lepšie využívať ich potenciál, ktorý je na Slovensku obrovský. Dobrou správou je, že takmer 60 percent opýtaných dôveruje telemedicínskym službám, a to je ďalší predpoklad, aby sa telemedicína uchytila v praxi. Naopak, smutnou správou je, že len menej ako tretina obyvateľov Slovenska mala praktickú skúsenosť s telemedicínskymi službami," povedal Marian Faktor, člen Predstavenstva Dôvery, ktorý v nej zároveň riadi úsek vzťahov s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti.
Prieskum okrem iného ukázal, že ľudia najviac z hľadiska telemedicíny preferujú najmä kontakt prostredníctvom telefonátu či videohovoru. Najväčšie benefity respondenti vnímajú v úspore času či v možnosti konzultovať zdravotný stav z pohodlia domova.
Z údajov zdravotných poisťovní vyplýva, že ľudia najviac využívali telemedicínu v období pandémie COVID-19. Odvtedy sa podľa nich stala štandardom. V štátnej Všeobecnej zdravotnej poisťovni (VšZP) v minulom roku využilo telemedicínske výkony mesačne takmer 540.000 poistencov. V súkromnej zdravotnej poisťovni Dôvera evidovali takmer 500.000 telemedicínskych výkonov u všeobecných lekárov a skoro 400.000 pri lekároch špecialistoch. Súkromná Union zdravotná poisťovňa zaevidovala vlani vyše 1,2 milióna telemedicínskych výkonov.
"Chýbajúce povedomie o telemedicínskych službách bráni lepšie využívať ich potenciál, ktorý je na Slovensku obrovský. Dobrou správou je, že takmer 60 percent opýtaných dôveruje telemedicínskym službám, a to je ďalší predpoklad, aby sa telemedicína uchytila v praxi. Naopak, smutnou správou je, že len menej ako tretina obyvateľov Slovenska mala praktickú skúsenosť s telemedicínskymi službami," povedal Marian Faktor, člen Predstavenstva Dôvery, ktorý v nej zároveň riadi úsek vzťahov s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti.
Prieskum okrem iného ukázal, že ľudia najviac z hľadiska telemedicíny preferujú najmä kontakt prostredníctvom telefonátu či videohovoru. Najväčšie benefity respondenti vnímajú v úspore času či v možnosti konzultovať zdravotný stav z pohodlia domova.
Z údajov zdravotných poisťovní vyplýva, že ľudia najviac využívali telemedicínu v období pandémie COVID-19. Odvtedy sa podľa nich stala štandardom. V štátnej Všeobecnej zdravotnej poisťovni (VšZP) v minulom roku využilo telemedicínske výkony mesačne takmer 540.000 poistencov. V súkromnej zdravotnej poisťovni Dôvera evidovali takmer 500.000 telemedicínskych výkonov u všeobecných lekárov a skoro 400.000 pri lekároch špecialistoch. Súkromná Union zdravotná poisťovňa zaevidovala vlani vyše 1,2 milióna telemedicínskych výkonov.