Alarmujúce podľa Ligy je aj zistenie, že školáci sa cítia nevypočutí. Hnevá ich, že ich "hlas nemá žiadnu váhu, pritom zo štatistík vyplýva, že až 2708 detí si dokáže urobiť na veci vlastný názor".
Autor TASR
Bratislava 25. apríla (TASR) - V laviciach škôl sedia demotivované deti, ktoré sa cítia nezapojené a nevypočuté, akoby ich názor nikoho nezaujímal. Aj táto skutočnosť vyplynula z Pohodomeru Ligy za duševné zdravie SR, ktorý meria duševnú pohodu školákov. Do projektu sa zapojilo 12 škôl, dotazník vyplnilo 3350 žiakov a 500 učiteľov.
Základom Pohodomeru je anonymný dotazník. "Škola dostane svoje výsledky v podobe prehľadných grafov za každú triedu, ročník, stupeň a za celý učiteľský zbor. Dostane tak možnosť posúdiť, v čom má svoje silné stránky a kde má naopak rezervy. Na základe toho sa môže rozhodnúť, ktoré aktivity treba podporiť a rozvíjať, prípadne presne lokalizovať a včas zasiahnuť, ak sa niekde objaví zhoršený či alarmujúci stav," povedala manažérka projektu Diana Majdáková z Ligy za duševné zdravie SR. Opatrenia by školy nemali odkladať, z dotazníkov vyplýva, že 753 detí cíti nízku úroveň duševnej pohody.
Alarmujúce podľa Ligy za duševné zdravie SR je aj zistenie, že školáci sa cítia nevypočutí. Hnevá ich, že ich "hlas nemá žiadnu váhu, pritom zo štatistík vyplýva, že až 2708 detí si dokáže urobiť na veci vlastný názor". "V škole sa odohráva väčšina života detí. Práve tam majú príležitosť naučiť sa, že je dobré byť aktívny a zaujímať sa o dianie okolo seba. Tak sa z detí stávajú sebavedomí a zodpovední ľudia," uviedla Majdáková.
Pohodomer sa zameriaval aj na pedagógov. Mnohí sa cítia preťažení povinnosťami a administratívou. Až 47 percent pociťuje pracovnú záťaž a nevie pracovať so stresom, z nich 20 percent pociťuje nízku úroveň duševnej pohody. Väčšina sa zhoduje, že v škole nemajú usmernenie alebo plán duševného zdravia, ktorý zahŕňa aj zamestnancov. Často nevedia, ako postupovať smerom k deťom. Až 23 percentám pedagógov chýba dostatočné povedomie o širokej škále duševných problémov a porúch, schopnosť identifikovať príznaky duševných problémov u žiakov chýba deviatim percentám učiteľom.
Pre školy, ktoré sú členmi Koalície škôl za duševné zdravie, poskytuje Liga za duševné zdravie SR tieto merania zadarmo.
Základom Pohodomeru je anonymný dotazník. "Škola dostane svoje výsledky v podobe prehľadných grafov za každú triedu, ročník, stupeň a za celý učiteľský zbor. Dostane tak možnosť posúdiť, v čom má svoje silné stránky a kde má naopak rezervy. Na základe toho sa môže rozhodnúť, ktoré aktivity treba podporiť a rozvíjať, prípadne presne lokalizovať a včas zasiahnuť, ak sa niekde objaví zhoršený či alarmujúci stav," povedala manažérka projektu Diana Majdáková z Ligy za duševné zdravie SR. Opatrenia by školy nemali odkladať, z dotazníkov vyplýva, že 753 detí cíti nízku úroveň duševnej pohody.
Alarmujúce podľa Ligy za duševné zdravie SR je aj zistenie, že školáci sa cítia nevypočutí. Hnevá ich, že ich "hlas nemá žiadnu váhu, pritom zo štatistík vyplýva, že až 2708 detí si dokáže urobiť na veci vlastný názor". "V škole sa odohráva väčšina života detí. Práve tam majú príležitosť naučiť sa, že je dobré byť aktívny a zaujímať sa o dianie okolo seba. Tak sa z detí stávajú sebavedomí a zodpovední ľudia," uviedla Majdáková.
Pohodomer sa zameriaval aj na pedagógov. Mnohí sa cítia preťažení povinnosťami a administratívou. Až 47 percent pociťuje pracovnú záťaž a nevie pracovať so stresom, z nich 20 percent pociťuje nízku úroveň duševnej pohody. Väčšina sa zhoduje, že v škole nemajú usmernenie alebo plán duševného zdravia, ktorý zahŕňa aj zamestnancov. Často nevedia, ako postupovať smerom k deťom. Až 23 percentám pedagógov chýba dostatočné povedomie o širokej škále duševných problémov a porúch, schopnosť identifikovať príznaky duševných problémov u žiakov chýba deviatim percentám učiteľom.
Pre školy, ktoré sú členmi Koalície škôl za duševné zdravie, poskytuje Liga za duševné zdravie SR tieto merania zadarmo.