Televíziu sleduje 92 % slovenskej internetovej populácie, popritom však pracuje 56 % ľudí na počítači a 54 % respondentov priznalo, že pri televízii zároveň komunikuje cez svoj smartfón.
Autor TASR
Bratislava 8. februára (TASR) – Pozeranie televízie je stále obľúbenou činnosťou Slovákov, novým trendom je však venovať súčasne pozornosť ďalšej obrazovke – na počítači alebo smartfóne. Vyplýva to z prieskumu, ktorého autori v novembri 2016 oslovili 510 respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panela.
"Televíziu sleduje 92 percent slovenskej internetovej populácie, popritom však pracuje 56 percent ľudí na počítači a 54 percent respondentov priznalo, že pri televízii zároveň komunikuje cez svoj smartfón," uviedol Marcel Zámečník zo spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia, ktorá prieskum realizovala. "V menšej miere opýtaní na dennej báze popri televízii používajú klasický mobilný telefón (16 percent) alebo tablet (15 percent)," doplnil.
Popri pozeraní televízie Slováci podľa odpovedí v prieskume najčastejšie prostredníctvom iných zariadení píšu alebo si prezerajú maily či iné správy sprostredkované komunikačnými aplikáciami.
Novinky na sociálnej sieti popri sledovaní televízneho programu zvláda 54 percent opýtaných. Všetkým uvedeným komunikačným činnostiam sa popri televízii spravidla venujú viac ženy ako muži.
"Televíziu sleduje 92 percent slovenskej internetovej populácie, popritom však pracuje 56 percent ľudí na počítači a 54 percent respondentov priznalo, že pri televízii zároveň komunikuje cez svoj smartfón," uviedol Marcel Zámečník zo spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia, ktorá prieskum realizovala. "V menšej miere opýtaní na dennej báze popri televízii používajú klasický mobilný telefón (16 percent) alebo tablet (15 percent)," doplnil.
Popri pozeraní televízie Slováci podľa odpovedí v prieskume najčastejšie prostredníctvom iných zariadení píšu alebo si prezerajú maily či iné správy sprostredkované komunikačnými aplikáciami.
Novinky na sociálnej sieti popri sledovaní televízneho programu zvláda 54 percent opýtaných. Všetkým uvedeným komunikačným činnostiam sa popri televízii spravidla venujú viac ženy ako muži.