Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Slovensko

Prieskum:Prírodovedné predmety majú byť prioritou na SŠ podľa 2/3 ľudí

Ilustračná fotka. Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Slováci veria, že štúdium prírodovedných predmetov zlepšuje šance absolventov na trhu práce a zaručuje im vyššie zárobky.

Bratislava 22. júla (TASR) - Dve tretiny Slovákov by privítali posilnenie prírodovedných predmetov na stredných školách (SŠ). Slováci veria, že štúdium prírodovedných predmetov zlepšuje šance absolventov na trhu práce a zaručuje im vyššie zárobky. Vyplýva to z dát kontinuálneho prieskumu postoja obyvateľov "Ako sa máte, Slovensko?".

Tomu, že vzdelanie v prírodovedných predmetoch vedie k ľahšiemu uplatneniu na trhu práce, verí 65,6 percenta respondentov z prieskumu.

Fyzik a odborník na školstvo z Nadácie Dionýza Ilkoviča Martin Plesch v tejto súvislosti poukázal na to, že matematika, fyzika, informatika a ďalšie prírodovedné predmety pomáhajú deťom rozvíjať logické myslenie, učia ich argumentovať, analyzovať, riešiť zložité problémy a vyvodzovať správne závery na základe dát a empirických pozorovaní. "Prírodné vedy tak majú veľký význam pre rozvoj kritického myslenia, vďaka čomu sú študenti lepšie pripravení na každodenný život," doplnil.

Napriek tomu si len málo Slovákov spája prírodovedné predmety s rozvojom kritického myslenia. Z prieskumu len 24 percent populácie uviedlo, že matematika významne prispieva k tejto schopnosti. Väčšina respondentov považuje za kľúčové pre kritické myslenie humanitné predmety ako náuka o spoločnosti, dejepis, cudzie jazyky či slovenčina.

Prieskum realizovali od 9. do 24. júna na vzorke 1000 respondentov. Ide o sériu prieskumov, ktoré iniciovala prieskumná spoločnosť MNForce, komunikačná agentúra Seesame v spolupráci so Sociologickým ústavom Slovenskej akadémie vied (SAV) a Ústavom výskumu sociálnej komunikácie SAV.