Výsledné texty oboch zákonov musia byť oproti dnešnému zneniu prehľadnejšie, bez nejasnosti v interpretáciách a dobre aplikovateľné.
Autor TASR
Bratislava 13. júla (TASR) – Pripomienky prezidenta SR Andreja Kisku k dvojici vysokoškolských zákonov, ktoré 4. júla vetoval, sú obsahovo zhodné s viacerými pripomienkami Slovenskej rektorskej konferencie (SRK). V piatok to pre TASR uviedol jej prezident Marek Šmid po skončení mimoriadneho zasadnutia SRK v Trnave.
Po 16 rokoch platnosti zákona o vysokých školách a jeho početných novelizáciách predstavitelia akademickej obce združení v SRK žiadali prijať nový zákon a súvisiace právne predpisy, ktoré by prehľadne, efektívne a menej komplikovane riešili postavenie a fungovanie vysokých škôl. Ako informovala SRK, v závere legislatívneho procesu prijala zásadné pripomienky 30. apríla. "Niektoré boli zohľadnené, mnohé však ostali nevyriešené. Pripomienky prezidenta SR sú obsahovo zhodné s viacerými pripomienkami SRK," uvádza sa vo vyhlásení SRK.
Zákony sa budú znovu prerokúvať v Národnej rade SR. "Ostáva tak priestor pre prijatie lepšej právnej úpravy vysokoškolského vzdelávania na základe konkrétnych odborných podkladov," píše sa vo vyhlásení. SRK považuje práve v tejto situácii za potrebné zúčastniť sa na práci na výslednom znení zákonov, aby boli presvedčivým východiskom pre napĺňanie európskych princípov a veľkého potenciálu slovenského vysokoškolského vzdelávania a vedy. "Výsledné texty oboch zákonov musia byť oproti dnešnému zneniu prehľadnejšie, bez nejasnosti v interpretáciách a dobre aplikovateľné. Je prirodzené, že naším trvalým záujmom je podpora kvality vzdelávania a výskumu a posilnenie autonómie vysokých škôl," dodal Šmid.
Zákon o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania a novelu zákona o vysokých školách sa Kiska rozhodol vetovať, pretože podľa neho nedávajú záruky posilnenia kvality vysokého školstva a vytvárajú dôvodné obavy, či situáciu, naopak, nezhoršia. Prezident vracia zákon o zabezpečovaní kvality vysokých škôl ako celok a novelu vysokoškolského zákona v častiach súvisiacich so zákonom o kvalite vysokoškolského vzdelávania a Slovenskou akadémiou vied. Podľa prezidenta v zákonoch chýbajú skutočné a zrozumiteľné záruky posilnenia kvality či objektívnosti jej posudzovania pri hodnotení vysokých škôl.
Po 16 rokoch platnosti zákona o vysokých školách a jeho početných novelizáciách predstavitelia akademickej obce združení v SRK žiadali prijať nový zákon a súvisiace právne predpisy, ktoré by prehľadne, efektívne a menej komplikovane riešili postavenie a fungovanie vysokých škôl. Ako informovala SRK, v závere legislatívneho procesu prijala zásadné pripomienky 30. apríla. "Niektoré boli zohľadnené, mnohé však ostali nevyriešené. Pripomienky prezidenta SR sú obsahovo zhodné s viacerými pripomienkami SRK," uvádza sa vo vyhlásení SRK.
Zákony sa budú znovu prerokúvať v Národnej rade SR. "Ostáva tak priestor pre prijatie lepšej právnej úpravy vysokoškolského vzdelávania na základe konkrétnych odborných podkladov," píše sa vo vyhlásení. SRK považuje práve v tejto situácii za potrebné zúčastniť sa na práci na výslednom znení zákonov, aby boli presvedčivým východiskom pre napĺňanie európskych princípov a veľkého potenciálu slovenského vysokoškolského vzdelávania a vedy. "Výsledné texty oboch zákonov musia byť oproti dnešnému zneniu prehľadnejšie, bez nejasnosti v interpretáciách a dobre aplikovateľné. Je prirodzené, že naším trvalým záujmom je podpora kvality vzdelávania a výskumu a posilnenie autonómie vysokých škôl," dodal Šmid.
Zákon o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania a novelu zákona o vysokých školách sa Kiska rozhodol vetovať, pretože podľa neho nedávajú záruky posilnenia kvality vysokého školstva a vytvárajú dôvodné obavy, či situáciu, naopak, nezhoršia. Prezident vracia zákon o zabezpečovaní kvality vysokých škôl ako celok a novelu vysokoškolského zákona v častiach súvisiacich so zákonom o kvalite vysokoškolského vzdelávania a Slovenskou akadémiou vied. Podľa prezidenta v zákonoch chýbajú skutočné a zrozumiteľné záruky posilnenia kvality či objektívnosti jej posudzovania pri hodnotení vysokých škôl.