Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 1. november 2024Meniny má Denisa a Denis
< sekcia Slovensko

Projekt Enter učí deti využívať technológie tvorivo i tímovo

Ilustračná snímka. Foto: TASR Henrich Mišovič

Projekt sa zároveň zameriava aj na podporu učiteľov, na ich vzdelávanie i získanie hardvéru.

Bratislava 23. marca (TASR) – Naučiť deti využívať digitálne technológie tvorivo i tímovo, napríklad aj pri riešení problémov z rôznych oblastí života, je jedným z cieľov projektu Enter. Zapojilo sa doň už takmer 570 škôl na celom Slovensku. Programovanie s micro:bitom zároveň ukazuje, že nie je len otázkou výučby informatiky, ale uplatnenie si nájde aj na hodinách fyziky, biológie či chémie. Program zároveň vzdeláva aj samotných učiteľov.

"Okrem toho, že sa deti učia informatickému mysleniu a programovaniu, učia sa aj ďalším zručnostiam pre život, ako je tímová práca, rozvoj kreativity. Absolútnym cieľom je, aby začali rozmýšľať nad tým, ako technológie nielen konzumovať, ale ich aj využívať v tvorivom procese a prostredníctvom nich riešiť problémy," povedala pre TASR Tatiana Švrčková, manažérka projektov spoločenskej zodpovednosti spoločnosti Telekom.

Treba si podľa nej uvedomiť, že technológie tu s nami sú a budú. Projektom chcú tiež poukázať na dôležitosť medzipredmetového vzdelávania, pretože to nemá byť len o naučení programovania na hodine informatiky. "Technológia je len nástroj a je dôležité, aby sa stal súčasťou aj ďalších predmetov a aby sa deti naučili cez tieto technológie premýšľať v rámci fyziky, chémie či biológie," poznamenala Švrčková. Príkladom môže byť zasadenie a starostlivosť o rastliny aj vytvorením závlahového systému.

Projekt sa zároveň zameriava aj na podporu učiteľov, na ich vzdelávanie i získanie hardvéru. V doterajších dvoch grantových výzvach bolo školám prerozdelených viac ako 390.000 eur, za ktoré mohli získať sady micro:bitov určené na praktické vzdelávanie detí. Pre učiteľov pravidelne organizuje workshopy a pripravuje vzdelávacie materiály a podklady na hodiny informatiky na podporu motivácie a inšpirácie. Za rok a pol sa podarilo vyškoliť 600 učiteľov. V rámci prieskumu 85 percent učiteľov uviedlo, že ich program posunul po odbornej stránke, 77 percentám pomohol sa posunúť aj pedagogicky.

Zážitkové centrum vedy Aurélium v Bratislave sa zároveň stane miestom pre školy, ktoré doteraz nemali možnosť vyskúšať si prácu s micro:bitom a zároveň prvým verejným priestorom, kde sa môžu s micro:bitom stretnúť rodičia a deti spoločne. Pomôže im napríklad pochopiť, ako funguje miešanie RGB farieb, ako funguje merač rýchlosti na bicykli, ale umožní im aj vyskúšať bezdrôtovú komunikáciu cez morzeovku.