Spoločenské hry pomáhajú rozvíjať kreativitu detí, odbúravajú strach z nových vecí a zároveň posilňujú emočný kvocient.
Autor TASR
Bratislava 18. augusta (TASR) – Od septembra je pre každé dieťa, ktoré dovŕši päť rokov, povinné predprimárne vzdelávanie. Psychologička a odborná garantka Linky detskej istoty Katarína Trlicová vysvetlila, že predprimárne vzdelávanie a kvalitné predškolské zariadenie podporuje osobnostný, sociálny, kognitívny ako aj emocionálny a morálny rozvoj detí, čo prirodzene dopĺňa výchovu a starostlivosť v rodinnom prostredí. Deti sa zároveň podľa jej slov učia novým pravidlám.
V tomto procese je kľúčový prístup rodičov, ktorí dokážu dieťa na novú etapu pripraviť a uľahčiť mu nástup do nového prostredia. Rodičia sa môžu rozhodnúť aj pre domáce vzdelávanie. Individuálne vzdelávanie musí schváliť riaditeľ materskej školy. Podľa psychologičky by si mali rodičia nastaviť určitý režim a ten dodržiavať.
„Mali by sa venovať rôznym aktivitám tak, aby zabezpečili vývin dieťaťa v žiaducom a komplexnom bio-psycho-sociálnom rozsahu," povedala Trlicová.
Pre deti je dôležitý dostatok pohybu v prírode, budovanie si sociálnych kontaktov nie len s rodinou, ale aj s rovesníkmi. „Dieťa potrebuje, aby ste sa s ním veľa rozprávali, čítali si rozprávky, príbehy a encyklopédie," uviedla psychologička.
Podľa Štěpánky Zoubkovej, odborníčky na spoločenské hry zo spoločnosti Piatnik, práve hry pomáhajú rozvíjať kreativitu detí, odbúravajú strach z nových vecí a zároveň posilňujú emočný kvocient. Rodičia by však mali vybrať správny typ hry. Zoubková hovorí, že ideálne je pexeso, ktoré rozvíja krátkodobú pamäť, pozornosť a zároveň buduje slovnú zásobu. Psychologička uviedla, že je potrebné ponúknuť dieťaťu práve edukatívne a tvorivé hry.
„Veľmi dôležité je ponechať dieťaťu aj čas byť sám so sebou a hrať sa podľa vlastných predstáv a fantázie," povedala psychologička. Zo sociálneho hľadiska sú podľa nej dôležité práve spoločenské hry.
V tomto procese je kľúčový prístup rodičov, ktorí dokážu dieťa na novú etapu pripraviť a uľahčiť mu nástup do nového prostredia. Rodičia sa môžu rozhodnúť aj pre domáce vzdelávanie. Individuálne vzdelávanie musí schváliť riaditeľ materskej školy. Podľa psychologičky by si mali rodičia nastaviť určitý režim a ten dodržiavať.
„Mali by sa venovať rôznym aktivitám tak, aby zabezpečili vývin dieťaťa v žiaducom a komplexnom bio-psycho-sociálnom rozsahu," povedala Trlicová.
Pre deti je dôležitý dostatok pohybu v prírode, budovanie si sociálnych kontaktov nie len s rodinou, ale aj s rovesníkmi. „Dieťa potrebuje, aby ste sa s ním veľa rozprávali, čítali si rozprávky, príbehy a encyklopédie," uviedla psychologička.
Podľa Štěpánky Zoubkovej, odborníčky na spoločenské hry zo spoločnosti Piatnik, práve hry pomáhajú rozvíjať kreativitu detí, odbúravajú strach z nových vecí a zároveň posilňujú emočný kvocient. Rodičia by však mali vybrať správny typ hry. Zoubková hovorí, že ideálne je pexeso, ktoré rozvíja krátkodobú pamäť, pozornosť a zároveň buduje slovnú zásobu. Psychologička uviedla, že je potrebné ponúknuť dieťaťu práve edukatívne a tvorivé hry.
„Veľmi dôležité je ponechať dieťaťu aj čas byť sám so sebou a hrať sa podľa vlastných predstáv a fantázie," povedala psychologička. Zo sociálneho hľadiska sú podľa nej dôležité práve spoločenské hry.