Momentálne je podľa Ráža na ťahu ministerstvo životného prostredia, sekcia vôd, ktorá bude rozhodovať o tom, či úrad v rozhodovaní nepochybil.
Autor TASR
,aktualizované Hubová 14. marca (TASR) - Odhadovaná suma za výstavbu úseku diaľnice D1 Turany - Hubová sa pohybuje okolo miliardy eur. Uviedol to vo štvrtok po stretnutí so starostami z regiónov Liptova a Turca minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru-SD). Ide o poslednú nerozostavanú časť diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami. Šéf rezortu dopravy zároveň dodal, že jedinou dnešnou možnou alternatívou výstavby tohto úseku je tunelový variant.
"Medzi miestnymi starostami naďalej nepanuje úplná zhoda v tom, ktorý variant výstavby sa javí ako lepší alebo výhodnejší. Z ôsmich obcí väčšina podporuje ten variant, ktorý máme dnes ďaleko lepšie rozpracovaný, a to tunelový. Dve obce, Krpeľany a Ratkovo, sú proti, boja sa straty podzemných vôd," vysvetlil minister. Tieto obce podali aj odvolanie voči výnimke z vodnej EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie, pozn. TASR), ktorú udelil Okresný úrad v Žiline.
Momentálne je tak podľa Ráža na ťahu ministerstvo životného prostredia, sekcia vôd, ktorá bude rozhodovať o tom, či úrad v rozhodovaní nepochybil. "Po odvolacom konaní podáme žiadosť o vydanie územného rozhodnutia. V prípade, ak sa nám dovtedy podarí presadiť zákon o strategických investíciách, pôjdeme priamo do stavebného konania. Všetky dotknuté obce budú účastníkmi konania a môžu si v rámci neho uplatniť všetky potrebné kompenzačné opatrenia a vyvolané investície," priblížil šéf rezortu dopravy. Ubezpečil, že ministerstvo ďalej pokračuje v prípravných procesoch.
Okrem Krpelian a Ratkova vznieslo námietku aj ďalších päť účastníkov. Kedy by posledný úsek mohli začať stavať, nateraz podľa ministra nie je jasné. Zhodnotil však, že pôjde o mimoriadne drahý kus diaľnice.
Starosta Ratkova Rastislav Frkáň zhodnotil, že zo stretnutia s ministrom odchádza nespokojný. Nesúhlasí s tým, aby bola udelená výnimka. "Myslím si, že keď chcú riešiť tunel a vedia, že to má mať vplyv na vodu, majú to riešiť bez výnimky," poznamenal. Obávajú sa, že budú mať menej vody a bude nekvalitná. Za najvýhodnejší považujú povrchový variant. "Všetci nás obviňujú, že my, starostovia z Turca, predlžujeme výstavbu diaľnice, ale tak to nie je. My sa len bránime. Štát 15 rokov nekonal a teraz chcú za pol roka všetko vyriešiť cez výnimky. Nemyslím si, že je to správne," uzavrel.
"Medzi miestnymi starostami naďalej nepanuje úplná zhoda v tom, ktorý variant výstavby sa javí ako lepší alebo výhodnejší. Z ôsmich obcí väčšina podporuje ten variant, ktorý máme dnes ďaleko lepšie rozpracovaný, a to tunelový. Dve obce, Krpeľany a Ratkovo, sú proti, boja sa straty podzemných vôd," vysvetlil minister. Tieto obce podali aj odvolanie voči výnimke z vodnej EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie, pozn. TASR), ktorú udelil Okresný úrad v Žiline.
Momentálne je tak podľa Ráža na ťahu ministerstvo životného prostredia, sekcia vôd, ktorá bude rozhodovať o tom, či úrad v rozhodovaní nepochybil. "Po odvolacom konaní podáme žiadosť o vydanie územného rozhodnutia. V prípade, ak sa nám dovtedy podarí presadiť zákon o strategických investíciách, pôjdeme priamo do stavebného konania. Všetky dotknuté obce budú účastníkmi konania a môžu si v rámci neho uplatniť všetky potrebné kompenzačné opatrenia a vyvolané investície," priblížil šéf rezortu dopravy. Ubezpečil, že ministerstvo ďalej pokračuje v prípravných procesoch.
Okrem Krpelian a Ratkova vznieslo námietku aj ďalších päť účastníkov. Kedy by posledný úsek mohli začať stavať, nateraz podľa ministra nie je jasné. Zhodnotil však, že pôjde o mimoriadne drahý kus diaľnice.
Starosta Ratkova Rastislav Frkáň zhodnotil, že zo stretnutia s ministrom odchádza nespokojný. Nesúhlasí s tým, aby bola udelená výnimka. "Myslím si, že keď chcú riešiť tunel a vedia, že to má mať vplyv na vodu, majú to riešiť bez výnimky," poznamenal. Obávajú sa, že budú mať menej vody a bude nekvalitná. Za najvýhodnejší považujú povrchový variant. "Všetci nás obviňujú, že my, starostovia z Turca, predlžujeme výstavbu diaľnice, ale tak to nie je. My sa len bránime. Štát 15 rokov nekonal a teraz chcú za pol roka všetko vyriešiť cez výnimky. Nemyslím si, že je to správne," uzavrel.