Súčasťou systému poradenstva a prevencie sú okrem zariadení aj školské podporné tímy, pedagogickí zamestnanci a odborní zamestnanci v školách.
Autor TASR
Bratislava 2. januára (TASR) - Reforma poradenského systému z dielne Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR má priniesť jednotný a prehľadný systém poradní podľa potrieb žiaka. Cieľom reformy, ktorú rezort postupne zavádza od 1. januára, je poskytovať služby podľa potrieb dieťaťa, žiaka a rodiny a nielen podľa stanovenej diagnózy. TASR o tom informoval odbor komunikácie a marketingu MŠVVaŠ.
Prvýkrát majú vzniknúť štandardy odborných činností. Inkluzívne tímy budú mať metodickú podporu a spolupracovať budú aj s odborníkmi z rezortov práce či zdravotníctva.
Súčasťou systému poradenstva a prevencie sú okrem zariadení aj školské podporné tímy, pedagogickí zamestnanci a odborní zamestnanci v školách. Ich činnosť je rozdelená do piatich stupňov podporných úrovní.
"Konečným adresátom každej reformy, aj transformácie poradenského systému sú deti a naši žiaci. Reformné procesy sú náročné na spoluprácu všetkých zúčastnených, a preto už od januára 2023 budeme pozorne sledovať proces transformácie poradenských zariadení a promptne reagovať na potreby systému v prospech detí, učiteľov, rodičov a všetkých odborných zamestnancov," uviedol dočasne poverený minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Ján Horecký.
Rezort priblížil, že v septembri 2022 uskutočnil zber údajov pre financovanie neštátnych poradenských zariadení po transformácii v roku 2023. Z výsledkov vyplynulo, že počet detí, ktorým bude v roku 2023 poskytnutá služba v neštátnych poradniach, v porovnaní so zberom dát v roku 2021 narástol o 7686 detí. Plánovaný počet zamestnancov v roku 2023 je po zbere dát vyšší o 241 zamestnancov v porovnaní s počtom zamestnancov v neštátnych poradenských zariadeniach podľa stavu k 31. decembru 2021.
V januári 2023 sa uskutoční zber údajov za neštátne zaradenia poradenstva a prevencie podľa stavu k 2. januáru. Aktualizáciu údajov zašlú na Ministerstvo financií SR a Štatistický úrad SR. Potrebné budú pre výpočet prerozdelenia dane z príjmu fyzických osôb tak, aby všetky mestá a obce, v ktorých budú v roku 2023 sídliť súkromné zariadenia výchovného poradenstva a prevencie, dostali prostriedky a nedostali ich obce, v ktorých sídlili v roku 2022.
Prvýkrát majú vzniknúť štandardy odborných činností. Inkluzívne tímy budú mať metodickú podporu a spolupracovať budú aj s odborníkmi z rezortov práce či zdravotníctva.
Súčasťou systému poradenstva a prevencie sú okrem zariadení aj školské podporné tímy, pedagogickí zamestnanci a odborní zamestnanci v školách. Ich činnosť je rozdelená do piatich stupňov podporných úrovní.
"Konečným adresátom každej reformy, aj transformácie poradenského systému sú deti a naši žiaci. Reformné procesy sú náročné na spoluprácu všetkých zúčastnených, a preto už od januára 2023 budeme pozorne sledovať proces transformácie poradenských zariadení a promptne reagovať na potreby systému v prospech detí, učiteľov, rodičov a všetkých odborných zamestnancov," uviedol dočasne poverený minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Ján Horecký.
Rezort priblížil, že v septembri 2022 uskutočnil zber údajov pre financovanie neštátnych poradenských zariadení po transformácii v roku 2023. Z výsledkov vyplynulo, že počet detí, ktorým bude v roku 2023 poskytnutá služba v neštátnych poradniach, v porovnaní so zberom dát v roku 2021 narástol o 7686 detí. Plánovaný počet zamestnancov v roku 2023 je po zbere dát vyšší o 241 zamestnancov v porovnaní s počtom zamestnancov v neštátnych poradenských zariadeniach podľa stavu k 31. decembru 2021.
V januári 2023 sa uskutoční zber údajov za neštátne zaradenia poradenstva a prevencie podľa stavu k 2. januáru. Aktualizáciu údajov zašlú na Ministerstvo financií SR a Štatistický úrad SR. Potrebné budú pre výpočet prerozdelenia dane z príjmu fyzických osôb tak, aby všetky mestá a obce, v ktorých budú v roku 2023 sídliť súkromné zariadenia výchovného poradenstva a prevencie, dostali prostriedky a nedostali ich obce, v ktorých sídlili v roku 2022.