Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Slovensko

Reklama na printovom trhu v roku 2015 stagnovala

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Monitoring vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, zľavy či bonusy. Kým denníky vlani poklesli o 1,7 percenta, časopisy narástli o 0,8 percenta.

Bratislava 10. marca (TASR) – Príjmy médií z reklamy na printovom trhu v minulom roku stagnovali. Celkové výdavky na reklamu poklesli medziročne o 0,4 percenta na úroveň necelých 175,6 milióna eur. Ukázal to monitoring reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia.

Monitoring vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, zľavy či bonusy. Kým denníky vlani poklesli o 1,7 percenta, časopisy narástli o 0,8 percenta.

Na takomto pozitívnom výsledku sa však podľa PR manažérky Vladimíry Bunčákovej podpísalo výlučne zaradenie nových titulov do monitoringu. Po odrátaní tohto vplyvu došlo v segmente časopisov k medziročnému poklesu výdavkov na reklamu o 1,4 percenta.

Noviny zaznamenali negatívny výsledok i napriek vstupu nového titulu – Denníka N na trh, konštatovala Bunčáková. "Medziročne poklesli najmä regionálne denníky a týždenníky," priblížila.

Samotným vydavateľom sa darilo rozdielne. Z pohľadu novinových titulov medziročne rástol News and Media Hodling a Ringier Axel Springer. U vydavateľstiev Perex, Šport Press a Petit Press bol zaznamenaný dvojciferný pokles monitorovaných výdavkov do reklamy, informovala TNS Slovakia.

Najviac reklamy zadávatelia umiestnili v tituloch vydavateľstiev Ringier Axel Springer (50,4 mil. eur), News and Media Hodling (41,9 mil. eur) a Petit Press (21 mil. eur). Títo traja hráči získali podľa Bunčákovej v roku 2015 až 65 percent z celkových investícií do printovej reklamy.

Medzi denníkmi investovali zadávatelia najviac do reklamy v Novom Čase. V kategórii týždenníkov sa najviac inzerovalo v Plus 7 dní a medzi mesačníkmi v časopise Eva.

Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bol už tretí rok po sebe obchodný reťazec Lidl (6,4 mil. eur). Druhé miesto zopakoval predajca záhradnej a bazénovej techniky Mountfield (4,5 mil. eur). Podľa Bunčákovej osem z desiatich najväčších zadávateľov reklamy v printe si udržalo postavenie v TOP 10 z roku 2014. Z prvej desiatky vypadli telekomunikačný operátor Orange a Škoda Auto Slovensko, ktorých nahradil predajca elektrospotrebičov Datart a obchodný reťazec Tesco.