Gröhling otvoril aj tému lepšej uplatniteľnosti absolventov na trhu práce.
Autor TASR
Banská Bystrica 6. októbra (TASR) – Plány v oblasti vysokého školstva (VŠ), aktuálnu výučbu na nich a ich nový spôsob financovania, ktorého cieľom má byť podpora kvality VŠ, predstavil rektorom škôl v utorok v Banskej Bystrici minister školstva vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling na 94. zasadnutí Slovenskej rektorskej konferencie. Otvoril aj tému lepšej uplatniteľnosti absolventov na trhu práce. TASR o tom po zasadnutí informoval rezort školstva.
"Rektorov som informoval o novej metodike ich financovania, na ktorej pracujeme. Kladieme väčší dôraz na vedecké a výskumné výstupy školy. VŠ chceme viesť k tomu, aby sa spájali a vytvárali tak veľké a silné subjekty, ktoré budeme vedieť následne aj náležite podporovať," zdôraznil Gröhling.
Podľa neho cieľom novej metodiky je viesť VŠ okrem iného k lepšej výskumnej a vývojovej činnosti a zlepšiť prípravu na prax študentov po absolvovaní štúdia. Výraznejším spôsobom sa tak má podporiť kvalitný výskum, vývoj a vysokoškolské programy, ktorých absolventi sa uplatnia na trhu práce. Nová metodika financovania slúži aj ako motivácia pre školy orientovať sa na výskumnú a vývojovú činnosť, či na prípravu študentov pre prax.
Ako tvrdí minister, výhodou spojených subjektov bude koncentrácia kvalitných odborníkov, výskumníkov a pedagógov na jednom mieste, čo následne vedie k zvýšeniu medzinárodnej konkurencieschopnosti a atraktivity vysokej školy.
"Rektorov som informoval o novej metodike ich financovania, na ktorej pracujeme. Kladieme väčší dôraz na vedecké a výskumné výstupy školy. VŠ chceme viesť k tomu, aby sa spájali a vytvárali tak veľké a silné subjekty, ktoré budeme vedieť následne aj náležite podporovať," zdôraznil Gröhling.
Podľa neho cieľom novej metodiky je viesť VŠ okrem iného k lepšej výskumnej a vývojovej činnosti a zlepšiť prípravu na prax študentov po absolvovaní štúdia. Výraznejším spôsobom sa tak má podporiť kvalitný výskum, vývoj a vysokoškolské programy, ktorých absolventi sa uplatnia na trhu práce. Nová metodika financovania slúži aj ako motivácia pre školy orientovať sa na výskumnú a vývojovú činnosť, či na prípravu študentov pre prax.
Ako tvrdí minister, výhodou spojených subjektov bude koncentrácia kvalitných odborníkov, výskumníkov a pedagógov na jednom mieste, čo následne vedie k zvýšeniu medzinárodnej konkurencieschopnosti a atraktivity vysokej školy.