Z eurofondov sa jej rozšírenie zaplatiť nedá, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR preto hľadá možnosti, ako projekt zafinancovať
Autor TASR
Bratislava 22. marca (TASR) - Diaľnica D1 z Bratislavy do Trnavy má síce aj v súčasnosti šesť pruhov, no toto riešenie je iba dočasné. Cesta sa musí ešte definitívne dobudovať, chýbajú jej odstavné pruhy a pribudnúť majú aj súbežné cesty.
Z eurofondov sa jej rozšírenie zaplatiť nedá, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR preto hľadá možnosti, ako projekt zafinancovať. "MDVRR aktuálne hľadá dodatočné zdroje, ako zabezpečiť výstavbu na úsekoch, ktoré nie je možné financovať z eurofondov," uviedol pre TASR hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pritom v súčasnosti zabezpečuje vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie na dva úseky tejto diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Až táto dokumentácia má podľa Kóňu presne určiť rozsah a predpokladané náklady na dostavbu cesty. Momentálne preto podľa neho nie je možné ani určiť termín začiatku výstavby.
Diaľnica D1 do Trnavy je tak stále len akoby vo výstavbe. Po jej definitívnom dokončení majú na ceste pribudnúť odstavné pruhy. Zároveň sa majú vybudovať aj dve cesty, ktoré budú viesť popri šesťpruhu. Pôjde o takzvané kolektory, ktoré by mali zabezpečovať napájanie vodičov z priľahlých obcí na šesťprúdovú diaľnicu.
Z eurofondov sa jej rozšírenie zaplatiť nedá, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR preto hľadá možnosti, ako projekt zafinancovať. "MDVRR aktuálne hľadá dodatočné zdroje, ako zabezpečiť výstavbu na úsekoch, ktoré nie je možné financovať z eurofondov," uviedol pre TASR hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pritom v súčasnosti zabezpečuje vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie na dva úseky tejto diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Až táto dokumentácia má podľa Kóňu presne určiť rozsah a predpokladané náklady na dostavbu cesty. Momentálne preto podľa neho nie je možné ani určiť termín začiatku výstavby.
Diaľnica D1 do Trnavy je tak stále len akoby vo výstavbe. Po jej definitívnom dokončení majú na ceste pribudnúť odstavné pruhy. Zároveň sa majú vybudovať aj dve cesty, ktoré budú viesť popri šesťpruhu. Pôjde o takzvané kolektory, ktoré by mali zabezpečovať napájanie vodičov z priľahlých obcí na šesťprúdovú diaľnicu.