Signatári memoranda kladú dôraz na efektívny rozvoj kľúčových kompetencií detí a ich prípravu na trh práce.
Autor TASR
Bratislava 25. apríla (TASR) - Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVaM) SR bude spolupracovať s inovatívnym projektom FinQ. Vo štvrtok podpísalo memorandum o spolupráci s Národnou bankou Slovenska, Slovenskou sporiteľňou, Národným inštitútom vzdelávania a mládeže a FinQ Centrom. Cieľom memoranda je podporiť kurikulárnu reformu a aktivity smerujúce k zlepšeniu funkčnej gramotnosti žiakov. Je tiež súčasťou širšej snahy rezortu podporovať inovácie vo vzdelávaní.
Memorandum má otvárať priestor na spoluprácu pri skvalitnení vzdelávania a prípravy žiakov na praktický život. Zúčastnené inštitúcie budú spolupracovať na podpore finančnej gramotnosti žiakov na základných a stredných školách. Zamerajú sa aj na podporu implementácie kurikulárnej reformy s dôrazom na rozvoj funkčnej gramotnosti žiakov.
Signatári memoranda kladú dôraz na efektívny rozvoj kľúčových kompetencií detí a ich prípravu na trh práce. Zároveň presadzujú inovatívne modely vzdelávania, ktoré ako dôležitý faktor zohľadňujú podporu duševného zdravia žiakov. "FinQ je len jedným z viacerých projektov, s ktorými budeme spolupracovať. Ak chceme mať inovatívnu ekonomiku a spoločnosť, musíme novým myšlienkam a prístupom oveľa razantnejšie otvoriť aj systém vzdelávania," uviedol minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD).
Strany memoranda sa dohodli na využití programu FinQ, ktorý poskytuje nástroje na rozvoj finančnej gramotnosti žiakov. Cieľom programu je, aby žiaci rozvíjaním kompetencií a všetkých foriem myslenia dokázali pochopiť potrebu a kontext finančného vzdelávania a aby sa naučili správne rozhodovať.
Memorandum má otvárať priestor na spoluprácu pri skvalitnení vzdelávania a prípravy žiakov na praktický život. Zúčastnené inštitúcie budú spolupracovať na podpore finančnej gramotnosti žiakov na základných a stredných školách. Zamerajú sa aj na podporu implementácie kurikulárnej reformy s dôrazom na rozvoj funkčnej gramotnosti žiakov.
Signatári memoranda kladú dôraz na efektívny rozvoj kľúčových kompetencií detí a ich prípravu na trh práce. Zároveň presadzujú inovatívne modely vzdelávania, ktoré ako dôležitý faktor zohľadňujú podporu duševného zdravia žiakov. "FinQ je len jedným z viacerých projektov, s ktorými budeme spolupracovať. Ak chceme mať inovatívnu ekonomiku a spoločnosť, musíme novým myšlienkam a prístupom oveľa razantnejšie otvoriť aj systém vzdelávania," uviedol minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD).
Strany memoranda sa dohodli na využití programu FinQ, ktorý poskytuje nástroje na rozvoj finančnej gramotnosti žiakov. Cieľom programu je, aby žiaci rozvíjaním kompetencií a všetkých foriem myslenia dokázali pochopiť potrebu a kontext finančného vzdelávania a aby sa naučili správne rozhodovať.