V súčasnosti je podľa rezortu potrebné rozšíriť zručnosti pedagógov pri vedení diskusií a zastrešovaní tém, ktoré prinášajú spoločenský vývoj a súvisia s novými globálnymi výzvami.
Autor TASR
Bratislava 21. marca (TASR) - Rezort školstva chce predložiť Stratégiu globálneho vzdelávania na roky 2022-2026. Má byť pilierom a doplnkom reformy a stratégie celoživotného vzdelávania. Informoval o tom odbor komunikácie Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR.
V súčasnosti je podľa rezortu potrebné rozšíriť zručnosti pedagógov pri vedení diskusií a zastrešovaní tém, ktoré prinášajú spoločenský vývoj a súvisia s novými globálnymi výzvami. Rovnako to platí aj pre žiakov a študentov.
"Potrebujú intenzívnejšie nadobúdať kompetencie pre 21. storočie – vedomosti, zručnosti a hodnotové postoje, z ktorých budú čerpať celý život, či už hovoríme o kritickom myslení, kreativite alebo aj o iných spôsobilostiach a prioritách, akými je taktiež uplatňovanie hodnôt solidarity, rovnosti a rešpektu voči inakosti a rozmanitosti," približuje MŠVVaŠ.
Štátna tajomníčka ministerstva Svetlana Síthová dnes nevie presne povedať, aké pracovné pozície čakajú na žiakov. Alarmom sú pre nich aj obavy mladých ľudí z rýchlo meniacej sa doby a klimatických zmien. "Posilnenie globálneho vzdelávania by mohlo byť jednou z našich odpovedí aj na tieto výzvy. Aj z tohto dôvodu rezort školstva robí systémové a strategické veci vrátane posilnenia globálneho vzdelávania," skonštatovala.
Globálnym vzdelávaním sa zaoberalo aj fórum, ktoré sa konalo v spolupráci s partnermi procesu tvorby stratégie globálneho vzdelávania - Ministerstvom zahraničných vecí a európskych záležitostí SR a Európskou sieťou pre globálne vzdelávanie.
V súčasnosti je podľa rezortu potrebné rozšíriť zručnosti pedagógov pri vedení diskusií a zastrešovaní tém, ktoré prinášajú spoločenský vývoj a súvisia s novými globálnymi výzvami. Rovnako to platí aj pre žiakov a študentov.
"Potrebujú intenzívnejšie nadobúdať kompetencie pre 21. storočie – vedomosti, zručnosti a hodnotové postoje, z ktorých budú čerpať celý život, či už hovoríme o kritickom myslení, kreativite alebo aj o iných spôsobilostiach a prioritách, akými je taktiež uplatňovanie hodnôt solidarity, rovnosti a rešpektu voči inakosti a rozmanitosti," približuje MŠVVaŠ.
Štátna tajomníčka ministerstva Svetlana Síthová dnes nevie presne povedať, aké pracovné pozície čakajú na žiakov. Alarmom sú pre nich aj obavy mladých ľudí z rýchlo meniacej sa doby a klimatických zmien. "Posilnenie globálneho vzdelávania by mohlo byť jednou z našich odpovedí aj na tieto výzvy. Aj z tohto dôvodu rezort školstva robí systémové a strategické veci vrátane posilnenia globálneho vzdelávania," skonštatovala.
Globálnym vzdelávaním sa zaoberalo aj fórum, ktoré sa konalo v spolupráci s partnermi procesu tvorby stratégie globálneho vzdelávania - Ministerstvom zahraničných vecí a európskych záležitostí SR a Európskou sieťou pre globálne vzdelávanie.