Z percentuálneho podielu pedagogických a odborných zamestnancov s absolvovanou odbornou prípravou je podľa ministerstva zatiaľ vyškolených 55 percent zamestnancov.
Autor TASR
Bratislava 18. septembra (TASR) - Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVaM) SR mešká s prípravou a rozvojom učiteľov na nové obsahy a formu výučby. V rámci implementácie plánu obnovy splnilo tri ciele a míľniky zo štyroch. Sú predmetom piatej žiadosti o vyplatenie finančného príspevku. Vyplýva to z materiálu, ktorý vláda v stredu vzala na vedomie.
Z percentuálneho podielu pedagogických a odborných zamestnancov s absolvovanou odbornou prípravou je podľa ministerstva zatiaľ vyškolených 55 percent zamestnancov. Ide najmä o prípravu na nové kurikulum, inkluzívne vzdelávanie a digitálne zručnosti. "Splnenie cieľa je zatiaľ v omeškaní. MŠVVaM SR podniká kroky na splnenie cieľa a za týmto účelom je v intenzívnej komunikácii s Národnou implementačnou a koordinačnou autoritou," uviedlo v materiáli.
Dostupnosť, rozvoj a kvalitu inkluzívneho vzdelávania aj zvýšenie výkonnosti slovenských vysokých škôl (VŠ) vláda označila za splnené. Rezort podľa materiálu prijal legislatívne zmeny, ktoré zavedú definíciu segregácie do zákona a vytvoril metodické materiály na implementáciu desegregácie. Taktiež podpísal výkonnostné zmluvy s verejnými VŠ a uzavrel aspoň dve výzvy na podporu strategického rozvoja VŠ.
MŠVVaM tak splnilo cieľ a míľnik v rámci komponentu 8 a míľnik v rámci komponentu 6. Mešká s plnením cieľa komponentu 7.
Z percentuálneho podielu pedagogických a odborných zamestnancov s absolvovanou odbornou prípravou je podľa ministerstva zatiaľ vyškolených 55 percent zamestnancov. Ide najmä o prípravu na nové kurikulum, inkluzívne vzdelávanie a digitálne zručnosti. "Splnenie cieľa je zatiaľ v omeškaní. MŠVVaM SR podniká kroky na splnenie cieľa a za týmto účelom je v intenzívnej komunikácii s Národnou implementačnou a koordinačnou autoritou," uviedlo v materiáli.
Dostupnosť, rozvoj a kvalitu inkluzívneho vzdelávania aj zvýšenie výkonnosti slovenských vysokých škôl (VŠ) vláda označila za splnené. Rezort podľa materiálu prijal legislatívne zmeny, ktoré zavedú definíciu segregácie do zákona a vytvoril metodické materiály na implementáciu desegregácie. Taktiež podpísal výkonnostné zmluvy s verejnými VŠ a uzavrel aspoň dve výzvy na podporu strategického rozvoja VŠ.
MŠVVaM tak splnilo cieľ a míľnik v rámci komponentu 8 a míľnik v rámci komponentu 6. Mešká s plnením cieľa komponentu 7.