Projekt je vyhlásený na obdobie 2024 až 2029 a realizuje ho Inštitút vzdelávacej politiky
Autor TASR
Bratislava 12. septembra (TASR) - Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVaM) SR spúšťa nový národný projekt Podpora tvorby vzdelávacích politík založených na dôkazoch s rozpočtom 2,4 milióna eur. Jeho cieľom je pripraviť kvalitný zber dát, ktoré poslúžia na analýzu dôležitých oblastí rezortu. TASR o tom vo štvrtok informoval odbor komunikácie a marketingu MŠVVaM SR.
"Ak chceme robiť systematické zmeny, ktoré budú mať vplyv na budúcnosť vzdelávania, nemôžeme sa rozhodovať na základe pocitov alebo neúplných informácií. Potrebujeme hĺbkové analýzy, o ktoré sa budeme môcť oprieť, a diskusiu na základe dát," povedal minister školstva Tomáš
Projekt je vyhlásený na obdobie 2024 až 2029 a realizuje ho Inštitút vzdelávacej politiky. Podľa MŠVVaM je na Slovensku potrebné podložiť legislatívne zmeny kvalitnými analýzami a tiež skúmať vplyv národných aj európskych projektov na kvalitu vzdelávania. "Aby sa vzdelávacie politiky mohli lepšie prispôsobiť aktuálnym potrebám, je dôležité systematicky zbierať spätnú väzbu," uviedol rezort školstva.
V rámci projektu bude vypracovaný plán hodnotenia pre materské, základné a stredné školy. Vyberú sa konkrétne oblasti, z ktorých sa začne systematický zber dát, a následne sa budú analyzovať. Hodnotenie bude podľa MŠVVaM zamerané na strategicky dôležité oblasti vo vzdelávaní, vybrané opatrenia v Pláne obnovy a odolnosti SR či Programe Slovensko.
Rezort školstva plánuje využiť rôzne metódy hodnotenia vrátane behaviorálnych experimentov, ktoré umožnia otestovať vplyv rôznych opatrení priamo v teréne. Tým budú podľa slov rezortu garantované pravidelné prieskumy, ktoré poskytnú spätnú väzbu od pedagogických, odborných zamestnancov, žiakov, študentov a ďalších aktérov vo vzdelávacom systéme. Aktivity zahŕňajú aj medzinárodnú spoluprácu a výmenu vedomostí a dobrej praxe so zahraničím.
"Ak chceme robiť systematické zmeny, ktoré budú mať vplyv na budúcnosť vzdelávania, nemôžeme sa rozhodovať na základe pocitov alebo neúplných informácií. Potrebujeme hĺbkové analýzy, o ktoré sa budeme môcť oprieť, a diskusiu na základe dát," povedal minister školstva Tomáš
Drucker
(Hlas-SD).Projekt je vyhlásený na obdobie 2024 až 2029 a realizuje ho Inštitút vzdelávacej politiky. Podľa MŠVVaM je na Slovensku potrebné podložiť legislatívne zmeny kvalitnými analýzami a tiež skúmať vplyv národných aj európskych projektov na kvalitu vzdelávania. "Aby sa vzdelávacie politiky mohli lepšie prispôsobiť aktuálnym potrebám, je dôležité systematicky zbierať spätnú väzbu," uviedol rezort školstva.
V rámci projektu bude vypracovaný plán hodnotenia pre materské, základné a stredné školy. Vyberú sa konkrétne oblasti, z ktorých sa začne systematický zber dát, a následne sa budú analyzovať. Hodnotenie bude podľa MŠVVaM zamerané na strategicky dôležité oblasti vo vzdelávaní, vybrané opatrenia v Pláne obnovy a odolnosti SR či Programe Slovensko.
Rezort školstva plánuje využiť rôzne metódy hodnotenia vrátane behaviorálnych experimentov, ktoré umožnia otestovať vplyv rôznych opatrení priamo v teréne. Tým budú podľa slov rezortu garantované pravidelné prieskumy, ktoré poskytnú spätnú väzbu od pedagogických, odborných zamestnancov, žiakov, študentov a ďalších aktérov vo vzdelávacom systéme. Aktivity zahŕňajú aj medzinárodnú spoluprácu a výmenu vedomostí a dobrej praxe so zahraničím.