Ranné kruhy sú jedno z preventívnych opatrení podporujúcich duševné zdravie. MŠVVaM pripravuje viaceré ďalšie kroky.
Autor TASR
Bratislava 22. augusta (TASR) - Rezort školstva zverejnil príručku pre ranné kruhy určenú základným školám. Obsahuje 101 overených aktivít, ktoré pomáhajú budovať v triede lepšie vzťahy, zlepšovať rešpekt a vytvoriť príjemnú atmosféru. Ranné kruhy majú tiež dobrý vplyv na sústredenie detí a následne aj ich výsledky. Uviedli to minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD) a projektová manažérka duševného zdravia detí a mládeže za Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVaM) SR Lenka Svoradová.
"Deti prvých desať až 15 minút predtým, ako sa začne vyučovanie, prichádzajú a majú možnosť sa spolu s učiteľkou, učiteľom porozprávať o tom, ako sa cítia alebo tematicky sa naladiť - učiteľ vie identifikovať, čo je potrebné," priblížil minister. Ako doplnila Svoradová, v príručke sú zahrnuté také aktivity, aby mali ranné kruhy čo najlepší dosah na deti a kolektív v triede. Pomôcť podľa nej môžu aj učiteľom, a to v spoznaní a naladení sa na svojich žiakov, na základe čoho sa môžu sami cítiť v triede príjemnejšie.
Podotkla, že základným princípom pri realizovaných aktivitách v rannom kruhu je sedenie v jednej úrovni. "To, že učiteľka sedí v jednej rovine s deťmi veľmi pomáha pocitu bezpečia, keď nikto nie je viac vzadu, viac vpredu - všetci sú v jednej rovine a vedú nejaký rozhovor," objasnila.
Príručka je dostupná na webe ministerstva. V septembri tohto roka ju plánuje vydať aj v maďarčine a ukrajinčine. K dispozícii sú tiež materiály o tom, ako realizovať ranné kruhy, či informatívne materiály pre deti a rodičov.
Ranné kruhy sú jedno z preventívnych opatrení podporujúcich duševné zdravie. MŠVVaM pripravuje viaceré ďalšie kroky.
"Deti prvých desať až 15 minút predtým, ako sa začne vyučovanie, prichádzajú a majú možnosť sa spolu s učiteľkou, učiteľom porozprávať o tom, ako sa cítia alebo tematicky sa naladiť - učiteľ vie identifikovať, čo je potrebné," priblížil minister. Ako doplnila Svoradová, v príručke sú zahrnuté také aktivity, aby mali ranné kruhy čo najlepší dosah na deti a kolektív v triede. Pomôcť podľa nej môžu aj učiteľom, a to v spoznaní a naladení sa na svojich žiakov, na základe čoho sa môžu sami cítiť v triede príjemnejšie.
Podotkla, že základným princípom pri realizovaných aktivitách v rannom kruhu je sedenie v jednej úrovni. "To, že učiteľka sedí v jednej rovine s deťmi veľmi pomáha pocitu bezpečia, keď nikto nie je viac vzadu, viac vpredu - všetci sú v jednej rovine a vedú nejaký rozhovor," objasnila.
Príručka je dostupná na webe ministerstva. V septembri tohto roka ju plánuje vydať aj v maďarčine a ukrajinčine. K dispozícii sú tiež materiály o tom, ako realizovať ranné kruhy, či informatívne materiály pre deti a rodičov.
Ranné kruhy sú jedno z preventívnych opatrení podporujúcich duševné zdravie. MŠVVaM pripravuje viaceré ďalšie kroky.