Jedným z cieľov kampane je podľa Halcina ubezpečiť všetkých zamestnancov, že MV SR má mechanizmy, akým spôsobom môžu oznamovať protispoločenskú činnosť vrátane korupčných trestných činov.
Autor TASR
Bratislava 7. decembra (TASR) – Protikorupčné princípy a rady, ako postupovať pri nahlasovaní korupcie, pripomína nová celoslovenská kampaň Ministerstva vnútra (MV) SR. Určená je zamestnancom, ale aj klientom okresných úradov. Riaditeľ odboru prevencie kriminality kancelárie ministra vnútra SR Jozef Halcin o tom informoval na utorkovej tlačovej konferencii.
„Na okresné úrady každoročne prichádza 1,5 milióna návštev, to je obrovské množstvo návštev, ktoré môžeme vhodným spôsobom informovať o nastavených protikorupčných opatreniach ministerstva vnútra,“ priblížil Halcin. Poukázal na zodpovednosť rezortu vnútra, ktorý má viac ako 40.000 zamestnancov, pri budovaní firemnej kultúry, ale aj kvalitnejšieho celospoločenského prostredia bez korupcie.
Kampaň upriamuje pozornosť na desať princípov v boji proti korupcii, ako sú zodpovednosť, zákonnosť, etickosť, profesionálnosť, dôslednosť, otvorenosť, transparentnosť, nepodplatiteľnosť, nestrannosť a poctivosť. Pripomínať ich budú informačné letáky, ale aj brožúrky dostupné u supervízorov na všetkých okresných úradoch. Informačný materiál vysvetľuje tiež, čo je korupcia, a obsahuje kontakty na organizácie, na ktoré sa možno obrátiť. Ako pripomenul Halcin, k dispozícii je aj 16 kancelárií pre obete trestných činov.
Jedným z cieľov kampane je podľa Halcina ubezpečiť všetkých zamestnancov, že MV SR má mechanizmy, akým spôsobom môžu oznamovať protispoločenskú činnosť vrátane korupčných trestných činov, a zároveň, že SR má systém na ochranu oznamovateľov protispoločenskej činnosti. „MV SR a odbor prevencie kriminality vypracoval usmernenia pre jednotlivých zamestnancov, ako postupovať,“ načrtol. Partnermi kampane sú Úrad na ochranu oznamovateľov protispoločenskej činnosti, Národná kriminálna agentúra a Úrad inšpekčnej služby.
„Na okresné úrady každoročne prichádza 1,5 milióna návštev, to je obrovské množstvo návštev, ktoré môžeme vhodným spôsobom informovať o nastavených protikorupčných opatreniach ministerstva vnútra,“ priblížil Halcin. Poukázal na zodpovednosť rezortu vnútra, ktorý má viac ako 40.000 zamestnancov, pri budovaní firemnej kultúry, ale aj kvalitnejšieho celospoločenského prostredia bez korupcie.
Kampaň upriamuje pozornosť na desať princípov v boji proti korupcii, ako sú zodpovednosť, zákonnosť, etickosť, profesionálnosť, dôslednosť, otvorenosť, transparentnosť, nepodplatiteľnosť, nestrannosť a poctivosť. Pripomínať ich budú informačné letáky, ale aj brožúrky dostupné u supervízorov na všetkých okresných úradoch. Informačný materiál vysvetľuje tiež, čo je korupcia, a obsahuje kontakty na organizácie, na ktoré sa možno obrátiť. Ako pripomenul Halcin, k dispozícii je aj 16 kancelárií pre obete trestných činov.
Jedným z cieľov kampane je podľa Halcina ubezpečiť všetkých zamestnancov, že MV SR má mechanizmy, akým spôsobom môžu oznamovať protispoločenskú činnosť vrátane korupčných trestných činov, a zároveň, že SR má systém na ochranu oznamovateľov protispoločenskej činnosti. „MV SR a odbor prevencie kriminality vypracoval usmernenia pre jednotlivých zamestnancov, ako postupovať,“ načrtol. Partnermi kampane sú Úrad na ochranu oznamovateľov protispoločenskej činnosti, Národná kriminálna agentúra a Úrad inšpekčnej služby.