Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Slovensko

Rezort zahraničia: Slovensko sa zlepšilo v budovaní národnej značky

Na snímke slovenský minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák. Foto: TASR Jakub Kotian

Podľa ministra zahraničných vecí Miroslava Lajčáka (nominant Smer-SD) je to veľmi dobrý výsledok, ktorý len potvrdzuje, že realizácia národnej značky bol krok správny smerom.

Bratislava 4. júla (TASR) - Slovensko sa umiestnilo na 35. mieste v medzinárodnom prieskume „FutureBrand Country Index 2019“ v budovaní značky. Od roku 2014 tak v rebríčku postúpilo o 24 priečok vyššie. Stalo sa tak krajinou, ktorá si svoj imidž zlepšila najviac spomedzi všetkých zapojených. TASR o tom informovalo Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí (MZVaEZ) SR.

Podľa ministra zahraničných vecí Miroslava Lajčáka (nominant Smer-SD) je to veľmi dobrý výsledok, ktorý len potvrdzuje, že realizácia národnej značky bol krok správny smerom. Národnú značku využívajú všetky ústredné orgány štátnej správy, štátne agentúry a iné relevantné organizácie, taktiež aj regionálne organizácie cestovného ruchu a niektoré súkromné spoločnosti. „Oceňujem, že aj vďaka národnej značke sme dnes v zahraničí vnímaní oveľa pozitívnejšie,“ povedal Lajčák.

Hodnotených bolo 75 krajín s najvyšším HDP podľa Svetovej banky. Prieskum sa zameral na hodnoty krajiny, kvalitu života, kultúrne dedičstvo, turizmus, ako aj produkty a služby. Výsledné poradie ovplyvnila aj sila značky v online priestore.