Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Slovensko

Riaditeľ SP nevníma ombudsmana Jasovského ako problémovú osobu

Na snímke nový poštový ombudsman Ján Jasovský počas stretnutia s médiami v sídle Slovenskej pošty v Banskej Bystrici 4. novembra 2015. Foto: TASR- Branislav Račko

Nespokojní zákazníci Slovenskej pošty sa od 1. októbra môžu obrátiť na poštového ombudsmana. Tým sa stal bývalý predseda Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ) SR Ján Jasovský.

Banská Bystrica 4. novembra (TASR) - Zákazníci Slovenskej pošty (SP), a. s., ktorí neuspejú so svojimi reklamáciami a sťažnosťami, majú od 1. októbra možnosť obrátiť sa na poštového ombudsmana. Tým sa stal bývalý predseda Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ) SR Ján Jasovský. Je to posledná inštancia, kde nespokojný klient môže podať podnet a domáhať sa svojich práv. Doteraz sa ľudia obracali priamo na generálneho riaditeľa SP, prípadne svoje reakcie adresovali na ministerstvo.

SP túto funkciu zriadila po vzore Českej pošty, kde inštitút poštového ombudsmana funguje už takmer desať rokov.

"Je to prirodzený stupeň, ako môžeme skvalitniť naše služby. Poštový ombudsman má pomôcť práve tomu, že ak sa zákazník cíti naďalej poškodený a nebolo mu vyhovené k jeho spokojnosti, aby bolo možné urobiť ešte nezávislé prešetrenie a preveriť uzatvorené reklamácie, sťažnosti," konštatoval dnes na tlačovej besede v Banskej Bystrici generálny riaditeľ SP Tomáš Drucker. Pripomenul, že funkcia poštového ombudsmana je bežná okrem krajín Európy aj v Kanade, USA či Austrálii.

Ako Drucker tiež informoval, Jasovský sa stal novým poštovým ombudsmanom na základe interného výberového konania. Oznámenie o ňom zverejnili na intranete a mal sa možnosť do neho prihlásiť ktorýkoľvek zamestnanec SP. Vo výberovej komisii boli aj nezávislí členovia, ktorí s poštou nemajú nič spoločné, skôr pôsobia v oblasti ochrany spotrebiteľa. Spolupracovali i so Žilinskou univerzitou.

V súvislosti s medializovanými informáciami, ktoré sa týkali osoby nového poštového ombudsmana, Drucker zdôraznil, že výberové konanie bolo transparentné.

"Pána Jasovského nevnímam ako problémovú osobu. Rozumiem tej citlivosti, ktorá tu je v dôsledku jeho dlhoročného pôsobenia na NKÚ. Je to človek, ktorý má svoju pridanú hodnotu, pozná rezort a oblasť poštových služieb. U SP má dobré meno a má aj skúsenosti s kontrolnou činnosťou, čo pre nás nemusí byť zlé. Bolo to jeho slobodné rozhodnutie, či sa zúčastní na výberovom konaní," vysvetlil Drucker.

Ako generálny riaditeľ SP pripomenul, Jasovský bol od roku 1997 nepretržite zamestnancom SP. V období, keď pôsobil ako minister dopravy, poslanec NR SR či predseda NKÚ, bol uvoľnený na výkon verejnej funkcie. Po skončení svojho pôsobenia na NKÚ mu v zmysle Zákonníka práce museli ponúknuť inú pozíciu. Sám sa však rozhodol uchádzať o funkciu poštového ombudsmana, ktorá nie je časovo limitovaná.

"Chcem rozbehnúť tento úrad a potom uvidím, čo ďalej," reagoval Jasovský na otázku, na aké dlhé obdobie počíta s touto funkciou. "Nie som časovo obmedzený, nie som stresovaný alebo nervózny. Nerozmýšľal som ešte nad tým. Myslím, že moje skúsenosti sú dostatočné. Prešiel som všetkými funkciami, od posledného mechanika, cez malého vedúceho, námestníka, krajského či generálneho riaditeľa a ministra. Myslím, že niečo hmatateľné som po sebe zanechal," poznamenal.

"Nemám pocit, že som v živote robil zlé veci a nemám pocit, že by som sa mal za niečo hanbiť. Opýtajte sa starých poštárov, nepovedia na mňa nič zlé," dodal Jasovský.