RPR novelizovala svoj Etický kódex, ktorý začne arbitrážna komisia uplatňovať od júna.
Autor TASR
Bratislava 8. mája (TASR) - Komerčná reklama by podľa nových pravidiel Rady pre reklamu (RPR), ktorá je orgánom etickej samoregulácie reklamy na Slovensku, nemala citovo vydierať. RPR totiž na aprílovom Valnom zhromaždení novelizovala svoj Etický kódex, ktorý začne arbitrážna komisia (AK) uplatňovať od júna. Zmenami prešiel aj Rokovací poriadok AK.
"Reklama môže pracovať s citovou angažovanosťou jednotlivých skupín spotrebiteľov, nesmie však používať nástroje citového vydierania predovšetkým tým, že v snahe vyvolať pocit viny alebo strachu z hendikepu na to použije fiktívne alebo reálne zdravotne postihnutého človeka, sociálne či inak znevýhodneného človeka alebo opustené zviera," priblížila výkonná riaditeľka RPR Eva Rajčáková.
V Etickom kódexe, teda súhrne etických pravidiel, ktoré sa subjekty marketingovej komunikácie na Slovensku rozhodli dodržiavať, nastali aj ďalšie zmeny. V prípade zodpovednosti za reklamu pribudli v Kódexe články, ktoré riešia situácie, keď z rôznych príčin nie je možné určiť zadávateľa reklamy. Takáto anonymná a netransparentná reklama je podľa prijatých zmien neprípustná. Rozšírenia Kódexu boli prijaté aj v prípade článku, ktorý pojednáva o slušnosti v reklame.
"Reklama môže pracovať s citovou angažovanosťou jednotlivých skupín spotrebiteľov, nesmie však používať nástroje citového vydierania predovšetkým tým, že v snahe vyvolať pocit viny alebo strachu z hendikepu na to použije fiktívne alebo reálne zdravotne postihnutého človeka, sociálne či inak znevýhodneného človeka alebo opustené zviera," priblížila výkonná riaditeľka RPR Eva Rajčáková.
V Etickom kódexe, teda súhrne etických pravidiel, ktoré sa subjekty marketingovej komunikácie na Slovensku rozhodli dodržiavať, nastali aj ďalšie zmeny. V prípade zodpovednosti za reklamu pribudli v Kódexe články, ktoré riešia situácie, keď z rôznych príčin nie je možné určiť zadávateľa reklamy. Takáto anonymná a netransparentná reklama je podľa prijatých zmien neprípustná. Rozšírenia Kódexu boli prijaté aj v prípade článku, ktorý pojednáva o slušnosti v reklame.