Rezník tiež upozornil, že vzhľadom na súčasnú dostupnosť vakcín a tempo očkovania je potrebné tiež zvážiť načasovanie a frekvenciu takejto kampane.
Autor TASR
Bratislava 17. februára (TASR) - RTVS má pripravené dva návrhy televíznej a rozhlasovej kampane propagujúcej očkovanie proti ochoreniu COVID-19. Nemôže však iniciatívne spúšťať ich vysielanie bez odobrenia Ministerstva zdravotníctva (MZ) SR, zodpovedného za proces očkovania v Slovenskej republike. Na stredajšom rokovaní Rady RTVS na to upozornil generálny riaditeľ verejnoprávneho média Jaroslav Rezník.
"Informoval som pani ministerku kultúry Natáliu Milanovú, že kreatíva RTVS pripravila dva návrhy, prvý pod názvom Vyhrňme si rukávy, druhý pod názvom Vakcína je sloboda. RTVS je takisto pripravená poskytnúť vysielací priestor vo verejnom záujme,“ oznámil Rezník.
Poznamenáva zároveň, že RTVS nemôže svojvoľne spúšťať takúto kampaň vo vysielaní bez odobrenia rezortu zdravotníctva. „Preto som aj upozornil, že ministerstvo by malo vyhlásiť súťaž na kreatívny koncept a jeho víťaza buď poveriť výrobou, alebo realizátora hľadať v ďalšej súťaži,“ dodal.
Rezník tiež upozornil, že vzhľadom na súčasnú dostupnosť vakcín a tempo očkovania je potrebné tiež zvážiť načasovanie a frekvenciu takejto kampane, aby nevyvolala skôr negatívne reakcie. Pripomenul, že RTVS sa v publicistických a spravodajských formátoch venuje téme očkovania, prostredníctvom selfpromových kampaní takisto poukazuje na význam dodržiavania protipandemických opatrení.
"Informoval som pani ministerku kultúry Natáliu Milanovú, že kreatíva RTVS pripravila dva návrhy, prvý pod názvom Vyhrňme si rukávy, druhý pod názvom Vakcína je sloboda. RTVS je takisto pripravená poskytnúť vysielací priestor vo verejnom záujme,“ oznámil Rezník.
Poznamenáva zároveň, že RTVS nemôže svojvoľne spúšťať takúto kampaň vo vysielaní bez odobrenia rezortu zdravotníctva. „Preto som aj upozornil, že ministerstvo by malo vyhlásiť súťaž na kreatívny koncept a jeho víťaza buď poveriť výrobou, alebo realizátora hľadať v ďalšej súťaži,“ dodal.
Rezník tiež upozornil, že vzhľadom na súčasnú dostupnosť vakcín a tempo očkovania je potrebné tiež zvážiť načasovanie a frekvenciu takejto kampane, aby nevyvolala skôr negatívne reakcie. Pripomenul, že RTVS sa v publicistických a spravodajských formátoch venuje téme očkovania, prostredníctvom selfpromových kampaní takisto poukazuje na význam dodržiavania protipandemických opatrení.