Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Slovensko

RTVS predstavil projekt Misia verejnoprávnosti

Stretnutie generálneho riaditeľa RTVS Václava Miku (na snímke uprostred) a manažmentu RTVS s médiami pri príležitosti prezentácie komunikačného projektu RTVS Misia verejnoprávnosti - hodnoty verejnoprávnosti. Bratislava, 4. novembra 2013. Foto: TASR/Michal Svítok

Projekt je rozdelený do šiestich častí, ktorými sú Univerzálnosť a zrozumiteľnosť, Nezávislosť, Kvalita, Rozmanitosť, Inovácia a Zodpovednosť.

Bratislava 4. novembra (TASR) – Manažment verejnoprávneho Rozhlasu a televízie Slovenska predstavil dnes komunikačný projekt Misia verejnoprávnosti. Ako už samotný názov napovedá, jeho obsahom sú hodnoty verejnoprávnosti.

Projekt je rozdelený do šiestich častí, ktorými sú Univerzálnosť a zrozumiteľnosť, Nezávislosť, Kvalita, Rozmanitosť, Inovácia a Zodpovednosť. Jeho zámerom je osloviť čo najviac divákov a poslucháčov, desiatky rokov pôsobenia chce verejnoprávny telerozhlas pretaviť na dôveru v toto médium.

Pri externej komunikácii realizuje RTVS kampaň Bez reklamy, v ktorej oslovuje divákov aj poslucháčov s tým, že vysielané televízne programy neprerušuje reklamnými brejkmi. Vyplýva to aj zo zákona o vysielaní a retransmisii, ktorý neumožňuje verejnoprávnemu vysielateľovi prerušiť vysielané programy, na rozdiel od komerčných médií môže reklamný blok zaradiť iba medzi jednotlivými programami. Misia verejnoprávnosti má byť druhou etapou kampane smerom k diváckej verejnosti.

Na snímke vpravo riaditeľka sekcie marketingu a komunikácie RTVS Dáša Matušíková. Bratislava, 4. novembra 2013.
Foto: TASR/Michal Svítok
"Našou úlohou je pozerať sa do budúcnosti, formovať ju, a naplniť obsahom. Sme povinní sa zaoberať verejnoprávnosťou a chceme predstaviť hodnoty verejnoprávnosti, ktorých ambíciou nie je len urobiť kreatívnu kampaň a odprezentovať ju verejnosti, ale aj naplniť tie hodnoty konkrétnym obsahom, byť schopní v časovom horizonte, ktorý je merateľný, priniesť obsah, ktorý každú z tých hodnôt reprezentuje," uviedol k prezentácii generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.

Podľa jeho slov sú tieto hodnoty aktualizované vo verejnoprávnych médiách, ktoré sú členmi EBU, telerozhlas sa snaží priniesť ich v takej podobe, ktorú si bude vedieť osvojiť a ktorá bude zrozumiteľná aj verejnosti.