Politické strany, ktoré sa snažia prekročiť v prieskumoch päťpercentnú hranicu, potrebnú na vstup do parlamentu, v lete nezaháľali.
Autor TASR
Bratislava 4. septembra (TASR) - Strany, ktoré sa na jeseň chystajú zaútočiť na päťpercentnú hranicu potrebnú pre vstup do parlamentu, využili leto na posilnenie svojich pozícií.
"Mali sme početne malú, ale výraznú bilbordovú kampaň, ktorá predstavila nové tváre SDKÚ-DS," pripomenul Slavomír Frešo vizuály s desiatkami nových politikov a sloganom "Ja som SDKÚ-DS".
"Dôraz sme kládli na stretávanie sa s voličmi a to v rámci všetkých regiónov, o čom svedčia videá a fotografie na našom Facebooku," dodal. "Napriek letu sme sa venovali politickým témam, ako je migrácia do Európskej únie, kauze Váhostav či boju proti falošným receptom," vysvetlil Slavomír Frešo.
V aktuálne medializovanom prieskume agentúry sociálnych analýz (ASA) by v auguste volili SDKÚ-DS štyri percentá voličov. V prieskume agentúry Focus z prelomu júla a augusta dosiahla SDKÚ-DS 2,2-percentnú podporu.
O vstup do parlamentu chcú zabojovať aj dve novozaložené strany, ktoré sa etablujú práve v prebiehajúcom období, Šanca Evy Babitzovej a SKOK Juraja Miškova.
"Leto považuje strana Šanca za veľmi úspešné. Veľa energie sme vložili do budovania strany a v súčasnosti už máme vyše 250 členov. Šanca má osem krajských manažérov a 45 okresných koordinátorov," uviedol pre TASR hovorca Šance Ľubor Kyselý.
"V lete sa naplno rozbehli naše aktivity, ktorými sme chceli predstaviť našu stranu ľuďom a pomaly sa začína prejavovať aj na našich preferenciách. Podľa agentúry Focus sa nám na prelome júla a augusta zvýšili takmer o percento, výrazne vzrástla aj spontánna a podporená znalosť našej značky," pripomenul Kyselý. V tomto prieskume agentúry Focus dosiahla Šanca 1,6 percenta. V augustovom prieskume ASA získala Šanca podporu 1,7 percenta respondentov.
"My sme leto venovali cestám po Slovensku, precestovali sme tisíce kilometrov," konštatoval líder Slovenskej občianskej koalície (SKOK) Juraj Miškov.
Predstavitelia strany SKOK sa podľa neho stretli rádovo s tisíckami ľudí, s mnohými z nich diskutovali o ich postrehoch. "Ich podnety zapracúvame. Nebrali sme to vyslovene ako kampaň, skôr ako zbieranie inšpirácie a podnetov," dodal. SKOK rozmiestnil po Slovensku plagáty, ktoré majú prekonať tradičné delenie politiky na pravicovú a ľavicovú časť. Túto kampaň aktuálne podporili aj parodickým videospotom.
V prieskume Focusu získal SKOK na svoju stranu 1,2 percenta respondentov. V augustovom prieskume ASA dosiahol SKOK 1,4-percentnú podporu.
"Mali sme početne malú, ale výraznú bilbordovú kampaň, ktorá predstavila nové tváre SDKÚ-DS," pripomenul Slavomír Frešo vizuály s desiatkami nových politikov a sloganom "Ja som SDKÚ-DS".
"Dôraz sme kládli na stretávanie sa s voličmi a to v rámci všetkých regiónov, o čom svedčia videá a fotografie na našom Facebooku," dodal. "Napriek letu sme sa venovali politickým témam, ako je migrácia do Európskej únie, kauze Váhostav či boju proti falošným receptom," vysvetlil Slavomír Frešo.
V aktuálne medializovanom prieskume agentúry sociálnych analýz (ASA) by v auguste volili SDKÚ-DS štyri percentá voličov. V prieskume agentúry Focus z prelomu júla a augusta dosiahla SDKÚ-DS 2,2-percentnú podporu.
O vstup do parlamentu chcú zabojovať aj dve novozaložené strany, ktoré sa etablujú práve v prebiehajúcom období, Šanca Evy Babitzovej a SKOK Juraja Miškova.
"Leto považuje strana Šanca za veľmi úspešné. Veľa energie sme vložili do budovania strany a v súčasnosti už máme vyše 250 členov. Šanca má osem krajských manažérov a 45 okresných koordinátorov," uviedol pre TASR hovorca Šance Ľubor Kyselý.
"V lete sa naplno rozbehli naše aktivity, ktorými sme chceli predstaviť našu stranu ľuďom a pomaly sa začína prejavovať aj na našich preferenciách. Podľa agentúry Focus sa nám na prelome júla a augusta zvýšili takmer o percento, výrazne vzrástla aj spontánna a podporená znalosť našej značky," pripomenul Kyselý. V tomto prieskume agentúry Focus dosiahla Šanca 1,6 percenta. V augustovom prieskume ASA získala Šanca podporu 1,7 percenta respondentov.
"My sme leto venovali cestám po Slovensku, precestovali sme tisíce kilometrov," konštatoval líder Slovenskej občianskej koalície (SKOK) Juraj Miškov.
Predstavitelia strany SKOK sa podľa neho stretli rádovo s tisíckami ľudí, s mnohými z nich diskutovali o ich postrehoch. "Ich podnety zapracúvame. Nebrali sme to vyslovene ako kampaň, skôr ako zbieranie inšpirácie a podnetov," dodal. SKOK rozmiestnil po Slovensku plagáty, ktoré majú prekonať tradičné delenie politiky na pravicovú a ľavicovú časť. Túto kampaň aktuálne podporili aj parodickým videospotom.
Prečítajte si aj: VIDEO: V prvom predvolebnom spote rodil Juraj Miškov
V prieskume Focusu získal SKOK na svoju stranu 1,2 percenta respondentov. V augustovom prieskume ASA dosiahol SKOK 1,4-percentnú podporu.