Nové hydraulické časti pre efektívnejšiu prevádzku kompresorovej technológie sú inštalované na kompresorovej stanici vo Veľkých Kapušanoch.
Autor TASR
Bratislava 23. septembra (TASR) – Vďaka novým hydraulickým častiam, ktoré vyvinula Strojnícka fakulta (SjF) Slovenskej technickej univerzity (STU) v Bratislave v spolupráci so spoločnosťou Eustream, by malo dôjsť k výraznému obmedzeniu emisií CO2 pri preprave zemného plynu. TASR o tom informovala riaditeľka oddelenia marketingu a medzinárodných vzťahov STU Renáta Sovišová.
Cieľom projektu bolo upraviť parametre dvoch existujúcich kompresorov, aby boli využiteľné aj na menšie objemy prepravy nového prepojovacieho plynovodu. „Tento projekt je príkladom úspešného prepájania teórie a praxe, ktoré prináša veľmi konkrétne zlepšenia," uviedol generálny riaditeľ Eustreamu Rastislav Ňukovič.
Nové hydraulické časti pre efektívnejšiu prevádzku kompresorovej technológie sú inštalované na kompresorovej stanici vo Veľkých Kapušanoch.
„Modernizované kompresory na elektrický pohon budú slúžiť najmä na prepravu zemného plynu cez nový plynovod medzi Poľskom a Slovenskom," spresnila univerzita. Pri vhodných podmienkach môžu byť tieto kompresory využité podľa STU aj na prepravu po hlavnom východo-západnom koridore a prispieť tak k ďalšej ekologizácii prepravy plynu.
Na samotnom riešení sa v rámci univerzity podieľali Ústav energetických strojov a zariadení, Ústav dopravnej techniky a konštruovania aj Centrum inovácií.
Cieľom projektu bolo upraviť parametre dvoch existujúcich kompresorov, aby boli využiteľné aj na menšie objemy prepravy nového prepojovacieho plynovodu. „Tento projekt je príkladom úspešného prepájania teórie a praxe, ktoré prináša veľmi konkrétne zlepšenia," uviedol generálny riaditeľ Eustreamu Rastislav Ňukovič.
Nové hydraulické časti pre efektívnejšiu prevádzku kompresorovej technológie sú inštalované na kompresorovej stanici vo Veľkých Kapušanoch.
„Modernizované kompresory na elektrický pohon budú slúžiť najmä na prepravu zemného plynu cez nový plynovod medzi Poľskom a Slovenskom," spresnila univerzita. Pri vhodných podmienkach môžu byť tieto kompresory využité podľa STU aj na prepravu po hlavnom východo-západnom koridore a prispieť tak k ďalšej ekologizácii prepravy plynu.
Na samotnom riešení sa v rámci univerzity podieľali Ústav energetických strojov a zariadení, Ústav dopravnej techniky a konštruovania aj Centrum inovácií.