Zažite moderné Slovensko cez unikátny dizajn - to je hlavné motto jedného z kultúrnych sprievodných podujatí slovenského predsedníctva v Rade EÚ v Bruseli.
Autor TASR
Brusel 9. septembra (TASR) - Zažite moderné Slovensko cez unikátny dizajn - to je hlavné motto jedného z kultúrnych sprievodných podujatí slovenského predsedníctva v Rade EÚ v Bruseli. Záštitu nad trojdňovou akciou Slovak PopUp Design Market prevzala Gabriela Javorčíková, manželka vedúceho Stáleho zastúpenia SR pri EÚ.
Organizátorom podujatia, ktoré prebieha v dňoch 8.-10. septembra, je Stále zastúpenie SR pri EÚ v spolupráci s Kanceláriou Bratislavského kraja v Bruseli, v priestoroch ktorej sa predajná výstava dizajnérskych výrobkov aj odohráva.
Organizátori pre TASR uviedli, že snahou bolo pozvať do Bruselu mladých slovenských dizajnérov z viacerých kútov krajiny so zameraním na rôzne trendy - od módneho dizajnu až po úžitkové umenie, šperky a originálne kozmetické výrobky -, a ukázať tak zahraničným kolegom, spolupracovníkom, partnerom a širšej verejnosti, že Slovensko má mladých a dynamických tvorcov a má čo ponúknuť aj po tejto stránke.
Javorčíková spresnila, že podporila túto akciu na požiadanie Stáleho zastúpenia SR pri EÚ. Vystavovatelia podľa jej slov prišli do Bruselu s originálnymi výrobkami, ktoré sú inšpirované prírodou a našimi domácimi tradíciami.
"Tieto tradície vedia premeniť do produktov a týmito produktmi dokážu priblížiť našu kultúru ľuďom v Bruseli," skonštatovala Javorčíková.
Dodala, že výstava je prístupná pre zamestnancov inštitúcií EÚ zo všetkých členských krajín, pre širšiu verejnosť, ktorá sa o akcii dozvie a, pravdaže, aj pre širokú komunitu Slovákov v Bruseli a Belgicku.
"Mnohí z nás sú už dlho v zahraničí a trochu strácame kontakt s domovinou a s tým, čo sa doma deje a aké máme úžasné produkty," povedala.
Stále zastúpenie SR pri EÚ a Bratislavský kraj budú pokračovať v podujatiach zameraných na kultúrne špecifiká Slovenska. Už o týždeň v Bruseli predstavia výstavu slovenských výrobkov za použitia modrotlače.