Obdobie pred vysvedčením neznamená, že dieťa musí zabudnúť na voľnočasové aktivity a venovať sa len učeniu.
Autor TASR
Bratislava 8. januára (TASR) – Ak má školák dobre zvládnuť prechod z dvojtýždňových zimných prázdnin do školy, je nevyhnutné, aby rodičia dohliadli na úpravu jeho denného režimu. "Aby sa dieťa dokázalo sústrediť na učenie a pripraviť sa na množstvo písomiek a skúšok pred polročnou klasifikáciou, musí mať dostatok energie a oddychu," upozornila psychologička Denisa Maderová.
V tejto súvislosti zdôraznila nevyhnutnosť obmedziť aktivitu pri počítači i vymedzenie času, v ktorom sa môže hrať. "Určite by za počítačom nemal byť školák viac ako dve hodiny denne a najmä nie večer, tesne pred spaním," spresnila psychologička. Varovala najmä pred hraním hier. "Tie stimulujú mozgovú aktivitu, deti potom nevedia zaspať, ráno sa im zle vstáva, sú unavené, čo sa potom prejaví v škole nedostatočnou sústredenosťou," ozrejmila.
Obdobie pred vysvedčením neznamená, že dieťa musí zabudnúť na voľnočasové aktivity a venovať sa len učeniu. "Aj z hľadiska psychohygieny a mentálneho oddychu potrebného na učenie je dôležité, aby dieťa malo možnosť venovať sa tomu, čo ho baví a bolo tiež na čerstvom vzduchu," upozornila Maderová. "Dôležité je zadeliť čas," prízvukovala.
Odporúča preto nevenovať sa učeniu hneď po príchode zo školy. "V škole sa dieťa venovalo dlhý čas mentálnej aktivite, aj samotný mozog je v poobedňajších hodinách naprogramovaný na oddych," upozornila. "Tento čas je vhodný, aby sa dieťa zahralo, venovalo svojim záľubám, išlo von na čerstvý vzduch," vysvetlila. Približne po 16. hodine je vhodný čas začať sa pripravovať do školy.
Psychologička priznáva, že režim môže modifikovať aj čas krúžkov, aktivít, ktoré dieťa navštevuje. "Určite však nie je dobré, aby sa dieťa učilo večer, tesne pred spaním, keď je fyzicky i mentálne unavené," upozornila.
Hodiny pred stanoveným časom ísť spať odporúča už len pasívny oddych, bez stimulujúcej aktivity, napríklad čítanie knižky či sledovanie televízie.
V tejto súvislosti zdôraznila nevyhnutnosť obmedziť aktivitu pri počítači i vymedzenie času, v ktorom sa môže hrať. "Určite by za počítačom nemal byť školák viac ako dve hodiny denne a najmä nie večer, tesne pred spaním," spresnila psychologička. Varovala najmä pred hraním hier. "Tie stimulujú mozgovú aktivitu, deti potom nevedia zaspať, ráno sa im zle vstáva, sú unavené, čo sa potom prejaví v škole nedostatočnou sústredenosťou," ozrejmila.
Obdobie pred vysvedčením neznamená, že dieťa musí zabudnúť na voľnočasové aktivity a venovať sa len učeniu. "Aj z hľadiska psychohygieny a mentálneho oddychu potrebného na učenie je dôležité, aby dieťa malo možnosť venovať sa tomu, čo ho baví a bolo tiež na čerstvom vzduchu," upozornila Maderová. "Dôležité je zadeliť čas," prízvukovala.
Odporúča preto nevenovať sa učeniu hneď po príchode zo školy. "V škole sa dieťa venovalo dlhý čas mentálnej aktivite, aj samotný mozog je v poobedňajších hodinách naprogramovaný na oddych," upozornila. "Tento čas je vhodný, aby sa dieťa zahralo, venovalo svojim záľubám, išlo von na čerstvý vzduch," vysvetlila. Približne po 16. hodine je vhodný čas začať sa pripravovať do školy.
Psychologička priznáva, že režim môže modifikovať aj čas krúžkov, aktivít, ktoré dieťa navštevuje. "Určite však nie je dobré, aby sa dieťa učilo večer, tesne pred spaním, keď je fyzicky i mentálne unavené," upozornila.
Hodiny pred stanoveným časom ísť spať odporúča už len pasívny oddych, bez stimulujúcej aktivity, napríklad čítanie knižky či sledovanie televízie.