Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 15. november 2024Meniny má Leopold
< sekcia Slovensko

Školskí odborári trvajú na požiadavke zvýšenia platov

Na snímke predseda Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy Pavel Ondek počas vyhlásenia po stretnutí. Foto: TASR - Martin Baumann

Ondek zároveň avizoval, že na školách sa má 27. novembra konať tichý protest.

Ak si želáte, aby počítač prečítal text článku, použite prehrávač nižšie.
00:00 / 00:00
Bratislava 15. novembra (TASR) - Školskí odborári naďalej trvajú na zvýšení platov všetkých zamestnancov v školstve o desať percent od budúceho roka. Uviedol to predseda Odborového zväzu školstva Pavel Ondek po piatkovom rokovaní v Prezidentskom paláci. Hlava štátu Peter Pellegrini podľa jeho slov uznala potrebu stabilizácie školstva a zároveň odborárov vyzvala ku kompromisu.

"Prezident sa opýtal, či je možný kompromis medzi našou požiadavkou a súčasnou finančnou situáciou štátu. Nemohli sme povedať hneď, že áno, ten kompromis tu je, musíme ešte my rokovať v našich orgánoch. Čiže ostali sme na tých pozíciách, ktoré sú, a to je 10 percent od januára 2025," skonštatoval.

Odborári ocenili, že ich Pellegrini prijal. Na piatkovom stretnutí mu predstavili svoje požiadavky. Hovorili o súčasnej situácii a problémoch v školstve. Otvorili aj otázku platového automatu. "Prezident nám povedal, že pokiaľ by sme mali ďalšie problémy, a že bude nám nápomocný, tak sa môžeme opäť uchádzať o stretnutie," doplnil.

Ondek zároveň avizoval, že na školách sa má 27. novembra konať tichý protest. Zamestnanci by mali vtedy prísť oblečení v čiernom a má sa v rámci neho čítať otvorený list s požiadavkami odborárov.

Prezident v piatok prijal predstaviteľov školských odborov a ministra školstva Tomáša Druckera (Hlas-SD). Na stretnutí riešili súčasnú situáciu v školstve a požiadavky odborárov. Tí okrem iného žiadajú zvýšenie platov všetkých zamestnancov v školstve o desať percent od roku 2025. Argumentujú potrebou zvýšenia motivácie učiteľov. Poukazujú na to, že nízke platy sú dôvodom slabého záujmu o učiteľské povolanie. Rovnako kriticky vnímajú aj ohodnotenie nepedagogických zamestnancov, bez ktorých sa školy nezaobídu.