Jedným z návrhov pracovnej skupiny je napríklad zjednodušenie triednej knihy tak, aby obsahovala len evidenciu prebraného učiva a neprítomných žiakov.
Autor TASR
Bratislava 8. júna (TASR) - Činnosť pracovnej skupiny na ministerstve školstva, ktorá má za úlohu znížiť administratívnu záťaž učiteľov, sa skončila. Na štyroch zasadnutiach prerokovali vyše 200 dokumentov. Na ministerstve školstva teraz rozhodujú, ktoré opatrenia by mohli začať platiť už od nového školského roka.
Podľa hovorkyne rezortu školstva Beáty Dupaľovej Ksenzsighovej návrhy pracovnej skupiny už boli prerokované so Štátnym pedagogickým ústavom a Štátnou školskou inšpekciou. "Momentálne prebieha na ministerstve diskusia o tom, ktoré z návrhov je možné implementovať tak, aby platili už od 1. septembra 2015," uviedla pre TASR Dupaľová Ksenzsighová.
Jedným z návrhov pracovnej skupiny je napríklad zjednodušenie triednej knihy tak, aby obsahovala len evidenciu prebraného učiva a neprítomných žiakov. Ďalší počíta s tým, že triedna kniha by bola len v elektronickej verzii.
Pracovnú skupinu tvorilo 13 učiteľov a riaditeľov škôl. Jej cieľom bolo identifikovať zbytočnú administratívnu záťaž a navrhnúť konkrétne opatrenia na jej zníženie. Materiály, ktoré prerokovali, súviseli napríklad s prípravou koncepcií a správ týkajúcich sa vzdelávacej činnosti, s kontinuálnym vzdelávaním učiteľov, prevádzkou školy, činnosťou učiteľa, organizáciou mimoškolských a záujmových aktivít, individuálnou integráciou žiakov, klasifikáciou žiakov či rozhodnutiami riaditeľa.
Projekt znižovania administratívnej záťaže v základných a stredných školách riadi Inštitút vzdelávacej politiky.
Podľa hovorkyne rezortu školstva Beáty Dupaľovej Ksenzsighovej návrhy pracovnej skupiny už boli prerokované so Štátnym pedagogickým ústavom a Štátnou školskou inšpekciou. "Momentálne prebieha na ministerstve diskusia o tom, ktoré z návrhov je možné implementovať tak, aby platili už od 1. septembra 2015," uviedla pre TASR Dupaľová Ksenzsighová.
Jedným z návrhov pracovnej skupiny je napríklad zjednodušenie triednej knihy tak, aby obsahovala len evidenciu prebraného učiva a neprítomných žiakov. Ďalší počíta s tým, že triedna kniha by bola len v elektronickej verzii.
Pracovnú skupinu tvorilo 13 učiteľov a riaditeľov škôl. Jej cieľom bolo identifikovať zbytočnú administratívnu záťaž a navrhnúť konkrétne opatrenia na jej zníženie. Materiály, ktoré prerokovali, súviseli napríklad s prípravou koncepcií a správ týkajúcich sa vzdelávacej činnosti, s kontinuálnym vzdelávaním učiteľov, prevádzkou školy, činnosťou učiteľa, organizáciou mimoškolských a záujmových aktivít, individuálnou integráciou žiakov, klasifikáciou žiakov či rozhodnutiami riaditeľa.
Projekt znižovania administratívnej záťaže v základných a stredných školách riadi Inštitút vzdelávacej politiky.