V rámci nového rozpočtu sa chce rezort zamerať aj na príspevok na digitalizáciu.
Autor TASR
Bratislava 6. augusta (TASR) – Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR chce na školách zvýšiť počet školských psychológov. Zamerať sa na prevenciu šikany a rizikového správania, ale aj na prácu so žiakmi s poruchami učenia či zdravotným znevýhodnením. Informuje o tom šéf rezortu školstva Branislav Gröhling (SaS) na sociálnej sieti.
Školy momentálne využívajú psychológov najmä cez projekty z EÚ. Naposledy išlo podľa ministra o projekt za 82 miliónov eur na 2500 miest pre podporné profesie na školách. „Nad rámec týchto projektov chceme pravidelne začať zvyšovať počet školských psychológov. Budúci rok by to mohlo byť 100 nových psychológov a ďalšie roky pravidelne približne 70," uvádza Gröhling.
Ministerstvo pri tom vychádza z reálneho počtu absolventov a ich záujmu pracovať v školstve. Priznáva, že počet psychológov nevie zvýšiť skokovo ani ich dostať na každú školu. Cieľom bude preto ich počet zvyšovať postupne. „Prípadne aj tak, aby spočiatku mohol jeden psychológ poskytovať poradenstvo aj okolitým školám," poznamenal minister.
V rámci nového rozpočtu sa chce rezort zamerať aj na príspevok na digitalizáciu. Digitálne technológie chce postupne zabezpečiť pre žiakov aj učiteľov, čím by podporilo aj ich digitálne zručnosti a gramotnosť.
„Prioritne by sme chceli príspevok na digitalizáciu cieliť na druhý stupeň základných škôl a následne na stredné školy," priblížil Gröhling. Doplnil, že s tým súvisí aj pozícia správcu siete, ktorú ministerstvo považuje za čoraz potrebnejšiu.
Školy momentálne využívajú psychológov najmä cez projekty z EÚ. Naposledy išlo podľa ministra o projekt za 82 miliónov eur na 2500 miest pre podporné profesie na školách. „Nad rámec týchto projektov chceme pravidelne začať zvyšovať počet školských psychológov. Budúci rok by to mohlo byť 100 nových psychológov a ďalšie roky pravidelne približne 70," uvádza Gröhling.
Ministerstvo pri tom vychádza z reálneho počtu absolventov a ich záujmu pracovať v školstve. Priznáva, že počet psychológov nevie zvýšiť skokovo ani ich dostať na každú školu. Cieľom bude preto ich počet zvyšovať postupne. „Prípadne aj tak, aby spočiatku mohol jeden psychológ poskytovať poradenstvo aj okolitým školám," poznamenal minister.
V rámci nového rozpočtu sa chce rezort zamerať aj na príspevok na digitalizáciu. Digitálne technológie chce postupne zabezpečiť pre žiakov aj učiteľov, čím by podporilo aj ich digitálne zručnosti a gramotnosť.
„Prioritne by sme chceli príspevok na digitalizáciu cieliť na druhý stupeň základných škôl a následne na stredné školy," priblížil Gröhling. Doplnil, že s tým súvisí aj pozícia správcu siete, ktorú ministerstvo považuje za čoraz potrebnejšiu.