Aj o tejto téme hovoril dnes počas návštevy Štátneho pedagogického ústavu minister školstva Peter Plavčan s riaditeľom Štátneho pedagogického ústavu Ľudovítom Hajdukom.
Autor TASR
Bratislava 2. februára (TASR) – Hodiny dejepisu na druhom stupni základných škôl by sa mali posilniť. V každom ročníku má pribudnúť jedna hodina, s výnimkou deviateho ročníka, ktorý má v súčasnosti dve hodiny. Aj o tejto téme hovoril dnes počas návštevy Štátneho pedagogického ústavu (ŠPÚ) minister školstva Peter Plavčan s riaditeľom ŠPÚ Ľudovítom Hajdukom.
S návrhom prišla predmetová komisia pre dejepis. Po jeho schválení rezortom školstva by sa tak všetky ročníky mohli učiť dejepis dve hodiny týždenne. "Pán minister povedal, že oceňuje tento návrh, zdôraznil, že zloženie a rozsah predmetov musí reagovať na aktuálnu spoločenskú situáciu a táto zmena je súčasťou stratégie boja proti extrémizmu, pretože v rámci zvýšených hodín dejepisu sa posilnia práve tieto témy," uviedol Hajduk.
Riaditeľ ŠPÚ tiež ubezpečil, že schválený návrh nezasahuje do platných vzdelávacích programov. Navýšenie hodín dejepisu umožní učiteľom, aby sa hlbšie venovali hlavným historickým témam, ktoré ovplyvňujú dnešnú spoločnosť.
Plavčan o posilňovaní hodín dejepisu v súvislosti s narastajúcimi extrémistickými názormi u mladých hovoril aj v koncoročnom rozhovore pre TASR. Uviedol vtedy, že rezort sa chce v rámci pripravovanej školskej reformy pozrieť bližšie aj na obsah vzdelávania v základných a stredných školách. V spolupráci s externým prostredím má ministerstvo pripravené aj projekty zamerané na vysvetľovanie nebezpečenstva extrémizmu a všetkých jeho prejavov. "Mali by to byť rôzne projekty, ktoré by sa týkali obsahu vzdelávania, aby sa vytvoril priestor na to, aby sa deti oboznámili s ťažkými obdobiami ľudstva a slovenského národa. Ale aj s konkrétnymi situáciami, ktoré nastávajú dnes," priblížil vtedy Plavčan.
Ministerstvo školstva taktiež už na začiatku tohto školského roka odporúčalo gymnáziám, stredným odborným školám a konzervatóriám, aby so svojimi žiakmi navštívili koncentračné tábory, pamätné miesta holokaustu či organizovali diskusie o terore počas druhej svetovej vojny.