Na základe výsledkov pilotného overovania žiaci síce vnímajú program ako náročný program, no vyučovanie novým spôsobom ich baví. Program
Autor TASR
Bratislava 14. júna (TASR) – Základné a stredné školy sa môžu prihlasovať do programu FinQ, ktorý je zameraný na finančné vzdelávanie a rozvoj finančnej kultúry, do konca júna. Uvádza sa to na webovej stránke programu FinQ.
"Situácia v oblasti finančného vzdelávania a finančnej gramotnosti u detí aj dospelých na Slovensku naozaj nie je priaznivá. Preto bolo naším cieľom v Nadácii Slovenskej sporiteľne vytvoriť program, ktorý prinesie kvalitatívnu zmenu. Ucelený inovatívny program FinQ spracovaný na základe analýzy národných a medzinárodných štandardov sme pripravili tak, aby bolo možné u detí, učiteľov aj rodičov rozvíjať finančnú kultúru komplexne," povedala programová riaditeľka FinQ Danica Lacová. Na základe výsledkov pilotného overovania žiaci síce vnímajú program ako náročný program, no vyučovanie novým spôsobom ich baví. Program je prínosný aj pre učiteľov, poskytuje im potrebné materiály k výučbe a motivuje ich k väčšej medzipredmetovej spolupráci.
Výsledky ukazujú, že žiaci zapojení do FinQ sú motivovaní učiť sa nové veci. Zároveň sa preukázateľne zlepšuje nielen úroveň ich finančnej gramotnosti, ale aj kompetencií ako čítanie s porozumením, korektné argumentovanie či formulovanie hypotéz.
"Situácia v oblasti finančného vzdelávania a finančnej gramotnosti u detí aj dospelých na Slovensku naozaj nie je priaznivá. Preto bolo naším cieľom v Nadácii Slovenskej sporiteľne vytvoriť program, ktorý prinesie kvalitatívnu zmenu. Ucelený inovatívny program FinQ spracovaný na základe analýzy národných a medzinárodných štandardov sme pripravili tak, aby bolo možné u detí, učiteľov aj rodičov rozvíjať finančnú kultúru komplexne," povedala programová riaditeľka FinQ Danica Lacová. Na základe výsledkov pilotného overovania žiaci síce vnímajú program ako náročný program, no vyučovanie novým spôsobom ich baví. Program je prínosný aj pre učiteľov, poskytuje im potrebné materiály k výučbe a motivuje ich k väčšej medzipredmetovej spolupráci.
Výsledky ukazujú, že žiaci zapojení do FinQ sú motivovaní učiť sa nové veci. Zároveň sa preukázateľne zlepšuje nielen úroveň ich finančnej gramotnosti, ale aj kompetencií ako čítanie s porozumením, korektné argumentovanie či formulovanie hypotéz.