Počas prvej vlny pandémie sa ukázalo, že 52 000 detí nemalo prístup k vzdelaniu.
Autor TASR
Bratislava 10. novembra (TASR) – Slovenská komora učiteľov (SKU) považuje za správne, aby sa deti v hmotnej núdzi mohli vrátiť naspäť do škôl. Vladimír Crmoman zo SKU pre TASR povedal, že pri dodržaní epidemiologických opatrení voči žiakom aj učiteľom ide o správne riešenie.
„Je nefér voči deťom, ktoré nemajú žiadny prístup, aby sa nevzdelávali a ešte viac zaostávali za ostatnými, ktorí majú to šťastie, že sa nenarodili do chudoby, nemajú zdravotné znevýhodnenie, nie sú deti cudzincov a podobne," uviedol Crmoman.
Podotkol, že si je potrebné uvedomiť, že učiteľ by mal v takom prípade učiť už len prezenčne a nie časť triedy online a časť normálne v škole. „Inak by sa situácia stala pre pedagóga nezvládnuteľná," povedal. Ako tvrdí, toto je ideálna práca pre asistentov a odborné tímy na školách, pokiaľ škola takýmto podporným tímom pre učiteľa disponuje.
Premiér Igor Matovič v pondelok po rokovaní ústredného krízového štábu uviedol, že deti v hmotnej núdzi by mohli chodiť do škôl. Dôvodom je, že nemajú zabezpečené základné životné podmienky a nemajú k dispozícii ani počítač či tablet na vzdelávanie sa v dištančnej forme. Počas prvej vlny pandémie sa podľa Matoviča ukázalo, že 52 000 detí nemalo prístup k vzdelaniu. Dodal, že musia tieto deti čím skôr vtiahnuť do vzdelávacieho procesu.
„Je nefér voči deťom, ktoré nemajú žiadny prístup, aby sa nevzdelávali a ešte viac zaostávali za ostatnými, ktorí majú to šťastie, že sa nenarodili do chudoby, nemajú zdravotné znevýhodnenie, nie sú deti cudzincov a podobne," uviedol Crmoman.
Podotkol, že si je potrebné uvedomiť, že učiteľ by mal v takom prípade učiť už len prezenčne a nie časť triedy online a časť normálne v škole. „Inak by sa situácia stala pre pedagóga nezvládnuteľná," povedal. Ako tvrdí, toto je ideálna práca pre asistentov a odborné tímy na školách, pokiaľ škola takýmto podporným tímom pre učiteľa disponuje.
Premiér Igor Matovič v pondelok po rokovaní ústredného krízového štábu uviedol, že deti v hmotnej núdzi by mohli chodiť do škôl. Dôvodom je, že nemajú zabezpečené základné životné podmienky a nemajú k dispozícii ani počítač či tablet na vzdelávanie sa v dištančnej forme. Počas prvej vlny pandémie sa podľa Matoviča ukázalo, že 52 000 detí nemalo prístup k vzdelaniu. Dodal, že musia tieto deti čím skôr vtiahnuť do vzdelávacieho procesu.