Komora učiteľov žiada očistu celého školského systému od korupcie, mocenských bojov a netransparentnosti, začať podľa nej treba vysokým školstvom.
Autor TASR
Bratislava 17. júla (TASR) – Slovenská komora učiteľov (SKU) rezolútne odmieta akceptáciu podvodov a lajdáctva, hoci aj ako dôsledok zlého nastavenia vzdelávacieho systému. Odmieta tiež zľahčovanie etických noriem, najmä u tých, ktorí majú tieto hodnoty presadzovať a skvalitňovať. Reaguje tak na situáciu týkajúcu sa diplomových prác niektorých politikov.
„Komora učiteľov vyjadruje opätovné poľutovanie nad tým, že pribúda počet politikov s pochybným prístupom k vzdelaniu," uvádza SKU.
Komora učiteľov preto žiada očistu celého školského systému od korupcie, mocenských bojov a netransparentnosti, začať podľa nej treba vysokým školstvom.
„Korupčné udeľovanie titulov, čoho príkladom sú aj profesori, ktorí v minulosti pôsobili v štruktúrach ministerstva školstva, mocenské boje medzi katedrami, premnožené nekvalitné publikovanie s cieľom získania vyššej akademickej hodnosti, netransparentnosť volieb do akademických senátov a nominovania do funkcií bránia tomu, aby bola nastolená a vnímaná predovšetkým kvalita škôl," upozorňuje SKU.
Od ministra školstva Branislava Gröhlinga (SaS) očakáva aj v tejto súvislosti otvorenosť, úprimnosť, pravdivé a plné pripustenie závažnosti chýb.
Viacerí vládni predstavitelia čelia v poslednom období podozreniam z plagiátorstva pri svojich diplomových prácach. Vláda má prísť s úpravou zákona, ktorý má riešiť tieto problémy vysokoškolských prác.
„Komora učiteľov vyjadruje opätovné poľutovanie nad tým, že pribúda počet politikov s pochybným prístupom k vzdelaniu," uvádza SKU.
Komora učiteľov preto žiada očistu celého školského systému od korupcie, mocenských bojov a netransparentnosti, začať podľa nej treba vysokým školstvom.
„Korupčné udeľovanie titulov, čoho príkladom sú aj profesori, ktorí v minulosti pôsobili v štruktúrach ministerstva školstva, mocenské boje medzi katedrami, premnožené nekvalitné publikovanie s cieľom získania vyššej akademickej hodnosti, netransparentnosť volieb do akademických senátov a nominovania do funkcií bránia tomu, aby bola nastolená a vnímaná predovšetkým kvalita škôl," upozorňuje SKU.
Od ministra školstva Branislava Gröhlinga (SaS) očakáva aj v tejto súvislosti otvorenosť, úprimnosť, pravdivé a plné pripustenie závažnosti chýb.
Viacerí vládni predstavitelia čelia v poslednom období podozreniam z plagiátorstva pri svojich diplomových prácach. Vláda má prísť s úpravou zákona, ktorý má riešiť tieto problémy vysokoškolských prác.