Slovenská komora učiteľov uviedla, že ministerstvo je ťažké chváliť, ale niekoľko pozitívnych momentov sa dá nájsť.
Autor TASR
Bratislava 22. decembra (TASR) - Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR preukázalo v roku 2021 viaceré snahy pomáhať školám aspoň čiastkovými projektmi doučovania či finančnou injekciou školám do školských knižníc. Uviedla to v hodnotení blížiaceho sa končiaceho roka 2021 pre TASR Slovenská komora učiteľov (SKU).
"Myslelo sa aj na žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, na ktorých sa uvoľnili prostriedky na financovanie školských klubov detí. Stále ide ale len o istý počet škôl," tvrdí komora učiteľov. Napríklad v projekte modernizácie išlo podľa nej zatiaľ o 144 škôl. "Roky voláme po systémových opatreniach pre všetky školy a školské zariadenia," podotkli členovia komory učiteľov.
SKU uviedla, že ministerstvo je ťažké chváliť, ale niekoľko pozitívnych momentov sa dá nájsť. "Participatívne a transparente sa začali práce na kurikulárnej reforme a vytvárali sa v širokej odbornej diskusii dôležité materiály vo Výskumnom ústave detskej psychológie a patopsychológie, Štátnom pedagogickom ústave i v Národnom ústave certifikovaných meraní vzdelávania. Aj Štátna školská inšpekcia pokračuje v trende väčšej otvorenosti," skonštatovala komora.
Rok 2021 sa podľa SKU už druhý rok od vzniku vlády niesol v duchu príprav a očakávaní. "Stále to nebolo o konkrétnych krokoch. Celý rok sme čakali, ako dopadnú veľké novely zákonov, čakali sme, čo bude s platmi učiteľov, ako 'vypáli' plán obnovy, čo vzala druhá a prinesie tretia vlna pandémie, ako sa nastaví nová partnerská dohoda čerpania štrukturálnych fondov," uviedla SKU. V zásade ani na konci roka nie je podľa nej veľa vecí jasných. "Napriek tomu možno povedať, že v školstve sa ukázali noví hrdinovia, paradoxne, nie ani tak v sídle ministerstva ako v tisícoch škôl, kde bojovali o záchranu budúcnosti našich detí desaťtisíce učiteľov, odborníkov a riaditeľov. Sú to hrdinovia týchto dní. Aj napriek stavu školstva a pokračovaniu jeho drancovania možno povedať, že školy sa stali azda najstabilnejšími miestami istoty pre väčšinu detí i rodičov," skonštatovala komora.
"Myslelo sa aj na žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, na ktorých sa uvoľnili prostriedky na financovanie školských klubov detí. Stále ide ale len o istý počet škôl," tvrdí komora učiteľov. Napríklad v projekte modernizácie išlo podľa nej zatiaľ o 144 škôl. "Roky voláme po systémových opatreniach pre všetky školy a školské zariadenia," podotkli členovia komory učiteľov.
SKU uviedla, že ministerstvo je ťažké chváliť, ale niekoľko pozitívnych momentov sa dá nájsť. "Participatívne a transparente sa začali práce na kurikulárnej reforme a vytvárali sa v širokej odbornej diskusii dôležité materiály vo Výskumnom ústave detskej psychológie a patopsychológie, Štátnom pedagogickom ústave i v Národnom ústave certifikovaných meraní vzdelávania. Aj Štátna školská inšpekcia pokračuje v trende väčšej otvorenosti," skonštatovala komora.
Rok 2021 sa podľa SKU už druhý rok od vzniku vlády niesol v duchu príprav a očakávaní. "Stále to nebolo o konkrétnych krokoch. Celý rok sme čakali, ako dopadnú veľké novely zákonov, čakali sme, čo bude s platmi učiteľov, ako 'vypáli' plán obnovy, čo vzala druhá a prinesie tretia vlna pandémie, ako sa nastaví nová partnerská dohoda čerpania štrukturálnych fondov," uviedla SKU. V zásade ani na konci roka nie je podľa nej veľa vecí jasných. "Napriek tomu možno povedať, že v školstve sa ukázali noví hrdinovia, paradoxne, nie ani tak v sídle ministerstva ako v tisícoch škôl, kde bojovali o záchranu budúcnosti našich detí desaťtisíce učiteľov, odborníkov a riaditeľov. Sú to hrdinovia týchto dní. Aj napriek stavu školstva a pokračovaniu jeho drancovania možno povedať, že školy sa stali azda najstabilnejšími miestami istoty pre väčšinu detí i rodičov," skonštatovala komora.