Predáva sa o tretinu lepšie ako pôvodná dvanástka.
Autor OTS
Bratislava 15. február (OTS) - Spoločnosť HEINEKEN Slovensko ohlásila začiatkom minulého roka kľúčovú inováciu. Jej prémiový ležiak Zlatý Bažant 12% zmenil po 25 rokoch receptúru. Zmena bola podnietená snahou priblížiť sa chuťovým preferenciám Slovákov, ktorí dlhodobo prejavujú záujem o horkejšiu chuť piva. Počiatočné obavy, ako nový ležiak prijmú Slováci, sa rýchlo rozptýlili. Nová dvanástka zaznamenala veľký úspech, ktorý sa odzrkadlil aj v predajoch. Tie stúpli o tretinu v porovnaní s pôvodnou receptúrou.
Začiatky príbehu vylepšenej receptúry majú korene v spotrebiteľskom prieskume, podľa ktorého túžia Slováci po pive s výraznejšou, horkejšou chuťou. Spoločnosť HEINEKEN Slovensko sa rozhodla nasledovať tento trend a jej sládkovia z Hurbanova sa pustili do výroby nového piva. Vývoj chute trval rok a pred uvedením na trh prešla receptúra sériou spotrebiteľských testov. Vznikol tak nový slovenský ležiak s horkosťou 32 EBU, ktorý potešil aj tých najprísnejších pivárov. Jeho slovenskosť pritom podčiarkol fakt, že bolo na jeho výrobu použitých viac ako 90% surovín slovenského pôvodu.
Riskantný krok sa spoločnosti HEINEKEN Slovensko oplatil
Historický moment zmeny receptúry komunikovala začiatkom minulého roka odvážna kampaň s úderným claimom „Zlatý Bažant už nie je to, čo býval.“ Toto provokatívne heslo priam nabádalo aj tých najväčších skeptikov k ochutnaniu nového slovenského ležiaka. Kampaň zaznamenala veľký úspech. „Evidujeme výrazný pozitívny dopad kampane na atribúty značky. Značka Zlatý Bažant dosiahla najvyššiu silu v histórii meraní a výrazne posilnila parametre vnímania kvality,“ vyjadril nadšenie Robert Kubička, marketingový riaditeľ spoločnosti HEINEKEN Slovensko.
Novinka na trhu naozaj zafungovala a len v retaili sa jej predalo približne o tretinu viac než tradičnej dvanástky minulý rok. Nový chuťový profil oslovil širokú skupinu konzumentov, vrátane tých, ktorí doteraz Zlatého Bažanta 12 % nemali vo svojom portfóliu.
Ako dodal, slovenské pivá majú podľa neho veľmi vysokú kvalitu a ich konzumáciou podporujeme aj rozvoj našej ekonomiky a komunít po celom Slovensku. „Kvalita slovenského piva vychádza z bohatej histórie dlhoročného remeselného spracovávania, ktoré je dodnes prítomné. Okrem toho naše pivá využívajú miestne suroviny, ako je slovenský slad a slovenská voda a tie sú medzinárodne uznané ako suroviny vynikajúcej kvality,“ uviedla manažérka korporátnych vzťahov HEINEKEN Slovensko Helena Windisch.
Podľa Radoslavy Anguš, senior brand manažérky značky Zlatý Bažant sa Slovenskému ležiaku pritom darí aj v zahraničí. Predáva sa v Kanade, Holandsku, Veľkej Británii, ale aj v Maďarsku či Poľsku. Najväčší úspech mal Zlatý Bažant 12% práve u poľských susedov.
Priority na rok 2024
Spoločnosť HEINEKEN Slovensko sa po úspešnom uvedení novej receptúry v predchádzajúcom roku rozhodla pokračovať v podpore tohto prémiového piva. Značku Zlatý Bažant 12% tak čaká rok plný partnerstiev a silných marketingových kampaní.
Zlatý Bažant ako partner SZĽH
Zlatý Bažant sa stal partnerom pre Slovenský Zväz Ľadového Hokeja. Spojili sa najpopulárnejší šport na Slovensku s najpredávanejším ležiakom a vytvorili silnú alianciu.
Fanúšikov hokeja a piva tak začiatkom roka poteší veľká spotrebiteľská súťaž s atraktívnymi cenami na podporu rastu predaja, vrátane možnosti vyhrať auto či vstupenky na hokejové Majstrovstvá sveta v Českej republike. „Súťaž bude podporovaná v ATL aj v BTL. Chceme ňou zdôrazniť hrdosť a súdržnosť Slovákov, pretože práve šport je téma, ktorá Slovákov napriek iným rozdielom spája,“ dodáva Radoslava Anguš.
Začiatky príbehu vylepšenej receptúry majú korene v spotrebiteľskom prieskume, podľa ktorého túžia Slováci po pive s výraznejšou, horkejšou chuťou. Spoločnosť HEINEKEN Slovensko sa rozhodla nasledovať tento trend a jej sládkovia z Hurbanova sa pustili do výroby nového piva. Vývoj chute trval rok a pred uvedením na trh prešla receptúra sériou spotrebiteľských testov. Vznikol tak nový slovenský ležiak s horkosťou 32 EBU, ktorý potešil aj tých najprísnejších pivárov. Jeho slovenskosť pritom podčiarkol fakt, že bolo na jeho výrobu použitých viac ako 90% surovín slovenského pôvodu.
Riskantný krok sa spoločnosti HEINEKEN Slovensko oplatil
Historický moment zmeny receptúry komunikovala začiatkom minulého roka odvážna kampaň s úderným claimom „Zlatý Bažant už nie je to, čo býval.“ Toto provokatívne heslo priam nabádalo aj tých najväčších skeptikov k ochutnaniu nového slovenského ležiaka. Kampaň zaznamenala veľký úspech. „Evidujeme výrazný pozitívny dopad kampane na atribúty značky. Značka Zlatý Bažant dosiahla najvyššiu silu v histórii meraní a výrazne posilnila parametre vnímania kvality,“ vyjadril nadšenie Robert Kubička, marketingový riaditeľ spoločnosti HEINEKEN Slovensko.
Novinka na trhu naozaj zafungovala a len v retaili sa jej predalo približne o tretinu viac než tradičnej dvanástky minulý rok. Nový chuťový profil oslovil širokú skupinu konzumentov, vrátane tých, ktorí doteraz Zlatého Bažanta 12 % nemali vo svojom portfóliu.
Ako dodal, slovenské pivá majú podľa neho veľmi vysokú kvalitu a ich konzumáciou podporujeme aj rozvoj našej ekonomiky a komunít po celom Slovensku. „Kvalita slovenského piva vychádza z bohatej histórie dlhoročného remeselného spracovávania, ktoré je dodnes prítomné. Okrem toho naše pivá využívajú miestne suroviny, ako je slovenský slad a slovenská voda a tie sú medzinárodne uznané ako suroviny vynikajúcej kvality,“ uviedla manažérka korporátnych vzťahov HEINEKEN Slovensko Helena Windisch.
Podľa Radoslavy Anguš, senior brand manažérky značky Zlatý Bažant sa Slovenskému ležiaku pritom darí aj v zahraničí. Predáva sa v Kanade, Holandsku, Veľkej Británii, ale aj v Maďarsku či Poľsku. Najväčší úspech mal Zlatý Bažant 12% práve u poľských susedov.
Priority na rok 2024
Spoločnosť HEINEKEN Slovensko sa po úspešnom uvedení novej receptúry v predchádzajúcom roku rozhodla pokračovať v podpore tohto prémiového piva. Značku Zlatý Bažant 12% tak čaká rok plný partnerstiev a silných marketingových kampaní.
Zlatý Bažant ako partner SZĽH
Zlatý Bažant sa stal partnerom pre Slovenský Zväz Ľadového Hokeja. Spojili sa najpopulárnejší šport na Slovensku s najpredávanejším ležiakom a vytvorili silnú alianciu.
Fanúšikov hokeja a piva tak začiatkom roka poteší veľká spotrebiteľská súťaž s atraktívnymi cenami na podporu rastu predaja, vrátane možnosti vyhrať auto či vstupenky na hokejové Majstrovstvá sveta v Českej republike. „Súťaž bude podporovaná v ATL aj v BTL. Chceme ňou zdôrazniť hrdosť a súdržnosť Slovákov, pretože práve šport je téma, ktorá Slovákov napriek iným rozdielom spája,“ dodáva Radoslava Anguš.