Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Slovensko

Slovenská katolícka charita spustila kampaň proti obchodovaniu s ľuďmi

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Charita chce viac hovoriť o reálnych nástrahách novodobého otroctva.

Bratislava 13. mája (TASR) - Slovenská katolícka charita (SKCH) spustila pod názvom "Nedaj sa zotročiť" internetovú kampaň zameranú na boj proti obchodovaniu s ľuďmi. Charita ňou chce viac hovoriť o reálnych nástrahách novodobého otroctva. Informovala o tom manažérka komunikácie SKCH Monika Molnárová.

"Anglicko patrí stále medzi finálne destinácie týchto obetí a je medzi nimi aj veľa Slovákov. Za ostatné obdobie sa stávajú obeťami obchodovania väčšinou ľudia z rómskej komunity, ktorí cestujú za prácou práve do spomínaného Anglicka," uviedla manažérka projektu STOP obchodovaniu s ľuďmi Jana Verdura.

Keďže aj mladí Rómovia sú veľmi aktívni na sociálnych sieťach, v najnovšej kampani sa zamerali na nich. Stavili na sériu videí a pieseň od hudobnej skupiny Gipsy Čáve "Dávaj si pozor bráško". Tá by mala zrozumiteľne mládeži povedať, že zotročenie je reálne aj na Slovensku. Na kampani spolupracoval aj raper Ego.