SKU tvrdí, že situácia duševného zdravia detí, na ktorú opakovane upozorňujú odborníci, je alarmujúca.
Autor TASR
Bratislava 20. februára (TASR) - Slovenská komora učiteľov (SKU) vyzýva vládu, aby prijala záväzok z programového vyhlásenia vlády a plánu obnovy a zabezpečila v školách zdravý rozvoj detí a dostupnosť vzdelávania pre všetky deti budovaním a finančnou podporou systému nárokovateľných podporných opatrení. TASR o tom informoval prezident SRK Vladimír Crmoman.
SKU tvrdí, že situácia duševného zdravia detí, na ktorú opakovane upozorňujú odborníci, je alarmujúca. "Ak by mali deti už na škole dostupnú podporu od psychológov a iných odborníkov, vedeli by sme zhoršovaniu ich stavu predchádzať a nemuseli by končiť sebapoškodzovaním, pokusmi o samovraždu alebo vyústiť do skratového konania, ktoré môže ohroziť aj ich okolie," poznamenala komora učiteľov.
Útvar hodnoty za peniaze upozorňuje, že podpora by mala byt ovela intenzivnejsia uz v predprimarnom vzdelavani a vyrazne viac zdrojov by malo smerovat do prevencie. Tieto odporúčania sú súčasťou navrhovanej novely školského zákona, ktorá má priniesť systém nárokovateľných podporných opatrení vo vzdelávaní jednak na celoplošnú a systémovú podporu všetkých detí a tiež na starostlivosť o deti, ktoré sa vplyvom rozličných bariér ocitli v riziku a vyžadujú skorú odbornú pomoc. "Pre deti so zdravotným znevýhodnením nedostupnosť takejto podpory, napríklad pedagogického asistenta, častokrát znamená aj nedostupnosť samotného vzdelávania v škole. Z dôvodu nedostatočne vytvorených podmienok dochádza mnoho detí so zdravotným znevýhodnením do školy len na pár hodín týždenne," povedala Zuzana Suchová z Platformy rodín detí so zdravotným znevýhodnením
Podpora podľa návrhu novely školského zákona obsahuje podľa SKU len veľmi neisté znenie postavené na spojení "ministerstvo môže prideliť finančné prostriedky" bez ambície skutočne celoplošne zabezpečiť v školách kvalitnú sieť podpory. "Sociálno-patologické javy medzi deťmi, ale aj rozmanité potreby detí vyžadujú jasné a prioritné rozhodnutie a záväzok vlády aj parlamentu investovať do kvality a prístupnosti vzdelávania, duševného zdravia a podpory všetkých detí," poznamenali zo SKU.
SKU tvrdí, že situácia duševného zdravia detí, na ktorú opakovane upozorňujú odborníci, je alarmujúca. "Ak by mali deti už na škole dostupnú podporu od psychológov a iných odborníkov, vedeli by sme zhoršovaniu ich stavu predchádzať a nemuseli by končiť sebapoškodzovaním, pokusmi o samovraždu alebo vyústiť do skratového konania, ktoré môže ohroziť aj ich okolie," poznamenala komora učiteľov.
Útvar hodnoty za peniaze upozorňuje, že podpora by mala byt ovela intenzivnejsia uz v predprimarnom vzdelavani a vyrazne viac zdrojov by malo smerovat do prevencie. Tieto odporúčania sú súčasťou navrhovanej novely školského zákona, ktorá má priniesť systém nárokovateľných podporných opatrení vo vzdelávaní jednak na celoplošnú a systémovú podporu všetkých detí a tiež na starostlivosť o deti, ktoré sa vplyvom rozličných bariér ocitli v riziku a vyžadujú skorú odbornú pomoc. "Pre deti so zdravotným znevýhodnením nedostupnosť takejto podpory, napríklad pedagogického asistenta, častokrát znamená aj nedostupnosť samotného vzdelávania v škole. Z dôvodu nedostatočne vytvorených podmienok dochádza mnoho detí so zdravotným znevýhodnením do školy len na pár hodín týždenne," povedala Zuzana Suchová z Platformy rodín detí so zdravotným znevýhodnením
Podpora podľa návrhu novely školského zákona obsahuje podľa SKU len veľmi neisté znenie postavené na spojení "ministerstvo môže prideliť finančné prostriedky" bez ambície skutočne celoplošne zabezpečiť v školách kvalitnú sieť podpory. "Sociálno-patologické javy medzi deťmi, ale aj rozmanité potreby detí vyžadujú jasné a prioritné rozhodnutie a záväzok vlády aj parlamentu investovať do kvality a prístupnosti vzdelávania, duševného zdravia a podpory všetkých detí," poznamenali zo SKU.