Prednášajúci môže počas prezentácie premiestniť účastníkov do tréningovej miestnosti, kde si môžu vyskúšať získané poznatky v praxi, alebo ich môže sprevádzať vo vnútri 360 stupňových video záznamov.
Autor TASR
Bratislava 2. septembra (TASR) - Študenti z celého sveta budú môcť spoločne riešiť problémy z oblastí školstva, priemyslu či medicíny prostredníctvom novej virtuálnej platformy. Vznikla spoluprácou organizácie Moving Medical Media (MMM) s Fakultou informatiky a informačných technológií (FIIT) Slovenskej technickej univerzity (STU) v Bratislave a jej cieľom je posunúť vzdelávanie pomocou virtuálnej reality. TASR o projekte s názvom Coven informovala Zuzana Mýtna.
Tvorcovia priblížili, že toto technologické riešenie sa ako prototyp použilo na FIIT pri výučbe procedurálneho programovania na diaľku. Podľa ich slov sa dá však využiť aj naprieč odvetviami a má budúcnosť napríklad v školstve, priemysle či v medicíne. "Simulácie vo virtuálnej realite sa dajú efektívne využiť v rizikových odvetviach, napríklad pri tréningu zamestnancov v jadrových elektrárňach, či pri výluke náročných operácií bez priameho ohrozenia pacienta," tvrdia autori projektu.
Výsledný produkt má za cieľ využívať rôzne sieťové architektúry, mať jednoduchú integráciu, či vytvoriť realistických avatarov, ktorí by modelovali vzhľad, výraz tváre, pohľad a pohyb pier. Coven nevytvára len prostredia určené na prezentácie, ale aj obsah samotný, vďaka čomu sa inak statické prostredie stáva interaktívnou súčasťou prezentácie.
"Používateľ môže napríklad siahnuť do plátna, na ktorom vidí štandardnú 2D prezentáciu a vytiahnuť z obrázku súčiastky jej 3D modelu a spolu s účastníkmi tento model ďalej rozrábať alebo sledovať simuláciu jeho funkcionality," vysvetlil Juraj Vincúr z FIIT.
Prednášajúci tiež môže počas prezentácie premiestniť účastníkov do tréningovej miestnosti, kde si môžu vyskúšať získané poznatky v praxi, alebo ich môže sprevádzať vo vnútri 360 stupňových video záznamov. Ich technologické riešenia kladú dôraz na efektivitu kolaborácie, interaktívnosť obsahu a mieru pohltenia používateľa.
Tvorcovia priblížili, že toto technologické riešenie sa ako prototyp použilo na FIIT pri výučbe procedurálneho programovania na diaľku. Podľa ich slov sa dá však využiť aj naprieč odvetviami a má budúcnosť napríklad v školstve, priemysle či v medicíne. "Simulácie vo virtuálnej realite sa dajú efektívne využiť v rizikových odvetviach, napríklad pri tréningu zamestnancov v jadrových elektrárňach, či pri výluke náročných operácií bez priameho ohrozenia pacienta," tvrdia autori projektu.
Výsledný produkt má za cieľ využívať rôzne sieťové architektúry, mať jednoduchú integráciu, či vytvoriť realistických avatarov, ktorí by modelovali vzhľad, výraz tváre, pohľad a pohyb pier. Coven nevytvára len prostredia určené na prezentácie, ale aj obsah samotný, vďaka čomu sa inak statické prostredie stáva interaktívnou súčasťou prezentácie.
"Používateľ môže napríklad siahnuť do plátna, na ktorom vidí štandardnú 2D prezentáciu a vytiahnuť z obrázku súčiastky jej 3D modelu a spolu s účastníkmi tento model ďalej rozrábať alebo sledovať simuláciu jeho funkcionality," vysvetlil Juraj Vincúr z FIIT.
Prednášajúci tiež môže počas prezentácie premiestniť účastníkov do tréningovej miestnosti, kde si môžu vyskúšať získané poznatky v praxi, alebo ich môže sprevádzať vo vnútri 360 stupňových video záznamov. Ich technologické riešenia kladú dôraz na efektivitu kolaborácie, interaktívnosť obsahu a mieru pohltenia používateľa.