Slovenská pošta ako prvá štátom vlastnená spoločnosť na Slovensku absolvovala audit transparentnosti. Informovala o tom dnes hovorkyňa pošty Stanislava Pondelová.
Autor TASR
Bratislava 11. mája (TASR) - Slovenská pošta ako prvá štátom vlastnená spoločnosť na Slovensku absolvovala audit transparentnosti. Informovala o tom dnes hovorkyňa pošty Stanislava Pondelová.
Audit sa konal od júla 2014 do marca 2015 a uskutočnila ho mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS). Audit sa zameriaval na pravidlá nakladania s hnuteľným a nehnuteľným majetkom, verejné obstarávanie, politiku konfliktu záujmov, obsadzovanie voľných pracovných miest či mediálnu politiku alebo prístup k informáciám a filantropiu.
"Sami sme požiadali TIS o vypracovanie tohto auditu, pretože ak máme v niečom rezervy, chceme to vedieť a vylepšiť to," opísal generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker.
Súčasný manažment pošty si pritom podľa Pondelovej od svojho nástupu v roku 2012 nastavil medzi svoje základné ciele zvýšenie transparentnosti firemných procesov, a to najmä v oblasti verejného obstarávania, nakladania s majetkom a v oblasti prístupu k informáciám.
"Revidovali sme prakticky všetky interné predpisy a vytvorili viac ako 30 nových s cieľom posilniť transparentnosť firmy a zaviesť do firemných procesov štandardné a zrozumiteľné pravidlá," dodal Drucker. Všetky interné normy a postupy sú podľa jeho slov zamestnancom dostupné na intranete Slovenskej pošty. "Tieto skutočnosti potvrdil aj samotný audit," skonštatoval.
TIS navrhla pošte v rámci auditu viacero odporúčaní, ktoré sa už čiastočne implementovali a ďalšie sa majú implementovať do interných postupov spoločnosti. "Predovšetkým rozšírime zoznam aktivít, ktoré budeme zverejňovať na internete a intranete," doplnil Drucker.
Samotná Transparency International Slovensko ocenila záujem vedenia pošty podstúpiť takýto audit. "Pre minimalizovanie rizika výskytu nekalých praktík, ale aj posilnenie dôveryhodnosti podniku na verejnosti sme navrhli vedeniu prijať niekoľko desiatok opatrení," priblížil riaditeľ TIS Slovensko Gabriel Šípoš. A to od zverejňovania pravidiel a príjemcov prideľovania grantov na charitu cez zverejňovanie voľných pracovných miest či nepotrebného majetku na predaj po publikovanie životopisov vedúcich zamestnancov spoločnosti na internete.
"Sme radi, že si Slovenská pošta odporúčania osvojila a budeme v nasledovných mesiacoch sledovať, nakoľko sa pretavia aj do bežnej praxe," dodal Šípoš.
Audit sa konal od júla 2014 do marca 2015 a uskutočnila ho mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS). Audit sa zameriaval na pravidlá nakladania s hnuteľným a nehnuteľným majetkom, verejné obstarávanie, politiku konfliktu záujmov, obsadzovanie voľných pracovných miest či mediálnu politiku alebo prístup k informáciám a filantropiu.
"Sami sme požiadali TIS o vypracovanie tohto auditu, pretože ak máme v niečom rezervy, chceme to vedieť a vylepšiť to," opísal generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker.
Súčasný manažment pošty si pritom podľa Pondelovej od svojho nástupu v roku 2012 nastavil medzi svoje základné ciele zvýšenie transparentnosti firemných procesov, a to najmä v oblasti verejného obstarávania, nakladania s majetkom a v oblasti prístupu k informáciám.
"Revidovali sme prakticky všetky interné predpisy a vytvorili viac ako 30 nových s cieľom posilniť transparentnosť firmy a zaviesť do firemných procesov štandardné a zrozumiteľné pravidlá," dodal Drucker. Všetky interné normy a postupy sú podľa jeho slov zamestnancom dostupné na intranete Slovenskej pošty. "Tieto skutočnosti potvrdil aj samotný audit," skonštatoval.
TIS navrhla pošte v rámci auditu viacero odporúčaní, ktoré sa už čiastočne implementovali a ďalšie sa majú implementovať do interných postupov spoločnosti. "Predovšetkým rozšírime zoznam aktivít, ktoré budeme zverejňovať na internete a intranete," doplnil Drucker.
Samotná Transparency International Slovensko ocenila záujem vedenia pošty podstúpiť takýto audit. "Pre minimalizovanie rizika výskytu nekalých praktík, ale aj posilnenie dôveryhodnosti podniku na verejnosti sme navrhli vedeniu prijať niekoľko desiatok opatrení," priblížil riaditeľ TIS Slovensko Gabriel Šípoš. A to od zverejňovania pravidiel a príjemcov prideľovania grantov na charitu cez zverejňovanie voľných pracovných miest či nepotrebného majetku na predaj po publikovanie životopisov vedúcich zamestnancov spoločnosti na internete.
"Sme radi, že si Slovenská pošta odporúčania osvojila a budeme v nasledovných mesiacoch sledovať, nakoľko sa pretavia aj do bežnej praxe," dodal Šípoš.