Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Slovensko

Slovenská pošta druhýkrát za sebou postúpila medzi svetovú elitu

Ilustračné foto Foto: FOTO TASR/Štefan Puškáš

O tom, či projekt získa prvenstvo, sa rozhodne už onedlho.

Bratislava 23. septembra (Teraz.sk) - Slovenská pošta, a. s., (ďalej SP) sa druhýkrát po sebe dostala do najužšieho výberu v rámci prestížnej medzinárodnej súťaže Postal Technology International Awards 2015. Tentokrát s projektom Integrované obslužné miesto občana, ktorý sa prebojoval do top štvorky projektov v kategórii Inovácia roka v oblasti rozvoja podnikania. O tom, či projekt získa prvenstvo, sa rozhodne už onedlho. Výsledky budú vyhlásené na konferencii Post Expo 2015, ktorá sa uskutoční 29. septembra -1. októbra 2015 v Paríži.

V každej z 8 kategórií sú nominované štyri projekty, z ktorých špecializovaná porota, zložená z odborných zástupcov, vyhlási ten najlepší. V kategórii Inovácia roka v oblasti rozvoja podnikania bojuje o víťazstvo projekt Integrované obslužné miesto občana, ktorý už niekoľkokrát dokázal svoju užitočnosť u verejnosti a na konte má viacero úspechov.

"Úprimne nás teší, že sme sa znova prebojovali do úzkeho výberu v tejto súťaži. V predchádzajúcom ročníku sme sa s projektom E-KOLOK umiestnili na 2. mieste," povedal generálny riaditeľ SP Tomáš Drucker a zároveň dodal: "Podobne ako partnerské organizácie v zahraničí aj Slovenská pošta čelí výraznému rastu využívania elektronických foriem komunikácie na úkor klasických listových zásielok. Chceme byť modernou spoločnosťou, a preto aktívne realizujeme tieto výzvy aj my."

Národný operátor

Slovenská pošta prechádza transformačným procesom a mení sa z poskytovateľa poštových služieb na národného operátora, ktorý je schopný poskytovať komplexné služby pre občanov a podnikateľov. V spolupráci s úradmi verejnej správy sa chce priblížiť občanom a prostredníctvom 300 pôšt po celom Slovensku poskytuje služby Integrovaných obslužných miest občana. Na nich si klienti môžu vybaviť výpis z obchodného registra na právne účely, výpis z listu vlastníctva na právne účely a výpis a odpis registra trestov na počkanie. "Pracujeme na tom, aby sme rozšírili Integrované obslužné miesta občana na vyše 200 ďalších pôšt", doplnil Tomáš Drucker.

Transformácia spoločnosti v celej škále služieb a vnútorných procesov nadväzuje na "Program zmien", ktorý schválil súčasný manažment SP a vďaka ktorému sa podarilo zlepšiť aj hospodárenie a dostať tak spoločnosť do zisku. Tento Program pozostáva zo 40-tich strategických projektov, ktoré by mali prispieť k tomu, aby sa pošte v najbližších rokoch darilo hospodáriť pozitívne. Listový trh celosvetovo klesá, čo pre SP ročne predstavuje straty na výnosoch sedem až osem miliónov eur. Spoločnosť prevádzkuje viac ako 1500 pôšt, zamestnáva takmer 14.500 zamestnancov. Ak chce udržať počet pobočiek aj zamestnancov, musí poskytovať nové služby. "Služby verejnej správy sa snažíme dostať bližšie k občanom. Klienti si ich tak môžu vybaviť pod jednou strechou na svojej pošte. Služby sú im dostupnejšie, ušetria cestovné náklady a čas, ktoré by inak potrebovali na vycestovanie do krajského alebo okresného mesta, aby si danú službu vybavili na viacerých úradoch," uviedol Tomáš Drucker, generálny riaditeľ SP. Spoločnosť využíva svoju unikátnu infraštruktúru a na pobočkách poskytuje okrem poštových aj ďalšie služby - finančné či poistné. SP plánuje v krátkom čase poskytovať aj telekomunikačné služby a služby zamerané na riešenie najčastejších životných situácii, ktorým občan počas svojho života čelí, napríklad presťahovanie.

"Súčasťou ozdravného plánu zmien sú projekty, ktoré spoločnosť naštartovala začiatkom roka 2013, takže dnes možno s určitosťou konštatovať, že mnohé z nich sú realizované správne a v súčasnosti už vidieť ich prínos pre Slovenskú poštu a pre verejnosť," povedal Tomáš Drucker.

Viaceré ocenenia

Jedným zo strategických a úspešných projektov spoločnosti, ktoré prinášajú SP nové výnosy, sú služby IOMO (Integrované obslužné miesto občana). Tento projekt získal od svojho spustenia už niekoľko ocenení, a to 1. miesto Rádia Slovensko, o ktorej rozhodli poslucháči za úsporu času a peňazí občanom a 2. miesto na medzinárodnom Kongrese ITAPA za extra výhody sprístupnením asistovaných služieb občanom. V prestížnej súťaži Inovatívny čin roka 2014 sa Integrované obslužné miesta občana umiestnili na 3. mieste v kategórii Inovácia Služby.

O tom, že aj občania považujú služby IOMO za zmysluplné, svedčia aj samotné čísla. Záujem občanov o výpisy z obchodného registra a listu vlastníctva na právne účely sa neustále zvyšuje. Z týchto elektronických služieb majú klienti najväčší záujem o výpis z registra trestov. Službu výpis z registra trestov sme spustili v júli minulého roka a za prvý mesiac sme občanom na 12-tich poštách poskytli 855 výpisov z registra trestov, v auguste to bolo 1527 a v septembri 2166. Po tom, ako sme od novembra 2014 rozšírili počet pracovísk na 300, čísla výrazne stúpli. V decembri 2014 sme poskytli 7307 výpisov z registra trestov, za január 2015 to bolo 13.209 výpisov a za február 2015 až 14.795 výpisov. Rastúci trend tejto služby pokračoval v marci 2015, kedy sme poskytli až 18.866 výpisov. V ďalších mesiacoch sa početnosti ustálili na počte cca 17.000, pričom v mesiaci jún došlo k výraznému nárastu početností na 19.912 výpisov. V júli 2015 sme poskytli 17.468 výpisov z registra trestov a v auguste 2015 to bolo už rekordných 20.382 výpisov z registra trestov.