Projekt SK ROUTE 66 je zameraný na tri hlavné ciele - zvýšenie dopravnej bezpečnosti, rozvoj Banskobystrického kraja a zvýšenie environmentálnej úrovne dopravy v kraji.
Autor TASR
Podbrezová 31. októbra (TASR) – Ako laboratórium bezpečnosti cestnej premávky by mala podľa slov prezidenta Slovenskej asociácie Route 66 SK Juraja Smrečana pôsobiť aspoň časť slovenskej ROUTE 66.
"Máme spracovaný dôsledný projekt, ktorý bol schválený Prezídiom Policajného zboru, uvidíme, aký bude ďalší vývoj, kde sú vytypované kritické nehodové lokality," uviedol na dnešnej konferencii v Podbrezovej – časti Lopej. V takýchto lokalitách sa skúmajú podmienky ciest a všetko, čo si dopravná bezpečnosť vyžaduje. Projekt SK ROUTE 66 je zameraný na tri hlavné ciele - zvýšenie dopravnej bezpečnosti, rozvoj Banskobystrického kraja a zvýšenie environmentálnej úrovne dopravy v kraji.
"V tomto dopravnom laboratóriu na ROUTE 66 chceme tieto poznatky sústreďovať s tým, že ich aplikujeme pre celú cestnú sieť v SR," dodal Smrečan. Pokračoval, že najdôležitejší aspekt projektu je síce dopravno-bezpečnostný, zameraný na záchranu životov, "ale odkaz americkej ROUTE 66 vnímame najmä mimo dopravnej bezpečnosti v tom, kadiaľ išla nová cesta ROUTE 66 otvorená v roku 1926, keď nastal obrovský ekonomický aj hospodársky rozmach". To by podľa jeho slov veľmi potreboval aj Banskobystrický kraj. Pokiaľ by všetko išlo optimálne, v rámci projektu by chceli vytvoriť do 100 pracovných miest.
V prvej etape projektu plánujú tiež vyhotoviť pilotný úsek Slovenská Ľupča – Brezno, kde budú aplikované všetky moderné dopravno–bezpečnostné prvky tak, aby cesta spĺňala kritériá Európskej vzorovej bezpečnej cesty I. triedy.
V rámci projektu SK ROUTE 66 začiatkom jesene osadili nadšenci myšlienky prvú tabuľu v Slovenskej Ľupči a ich počet, ktorý je garantovaný projektom, má presiahnuť dve stovky. Tabule majú prispieť k bezpečnosti cestnej premávky, prezentovať obce, mestá a regióny na SK Route 66. Prvá tabuľa je prototypom, ktorý spĺňa požiadavky dopravnej bezpečnosti a ekonomického rozvoja kraja s dôrazom na cestovný ruch.
Uvedená cesta sa začína na maďarsko-slovenskej hranici v Šahách, vedie naprieč okresmi Krupina, Zvolen, Banská Bystrica, Brezno a končí hranicou Prešovského kraja pri Vernári. Slovenská asociácia Route 66 SK v spolupráci s Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR zorganizovala dnes podujatie "SMRŤ NA ROUTE 66" na štátnej ceste 1/66. V priemere ročne na tomto takmer 170-kilometrovom úseku Slovenska počet dopravných nehôd presahuje 360 (sledované roky 2008-2010). Za sledované obdobie si cesta vyžiadala takmer 30 ľudských životov. V rámci akcie dnes ukazovali účastníkom simulovanú dopravnú nehodu mladých ľudí, ktorí sa vracali z diskotéky.
Predovšetkým tieto dôvody stáli za rozhodnutím asociácie vypracovať projekt SK Route 66 a spraviť z cesty, ktorej parametre v mnohých úsekoch nie sú v súlade s predstavami Európskej charty bezpečnosti na cestách, ukážkový úsek bezpečnosti pre všetkých účastníkov cestnej premávky.
"Máme spracovaný dôsledný projekt, ktorý bol schválený Prezídiom Policajného zboru, uvidíme, aký bude ďalší vývoj, kde sú vytypované kritické nehodové lokality," uviedol na dnešnej konferencii v Podbrezovej – časti Lopej. V takýchto lokalitách sa skúmajú podmienky ciest a všetko, čo si dopravná bezpečnosť vyžaduje. Projekt SK ROUTE 66 je zameraný na tri hlavné ciele - zvýšenie dopravnej bezpečnosti, rozvoj Banskobystrického kraja a zvýšenie environmentálnej úrovne dopravy v kraji.
"V tomto dopravnom laboratóriu na ROUTE 66 chceme tieto poznatky sústreďovať s tým, že ich aplikujeme pre celú cestnú sieť v SR," dodal Smrečan. Pokračoval, že najdôležitejší aspekt projektu je síce dopravno-bezpečnostný, zameraný na záchranu životov, "ale odkaz americkej ROUTE 66 vnímame najmä mimo dopravnej bezpečnosti v tom, kadiaľ išla nová cesta ROUTE 66 otvorená v roku 1926, keď nastal obrovský ekonomický aj hospodársky rozmach". To by podľa jeho slov veľmi potreboval aj Banskobystrický kraj. Pokiaľ by všetko išlo optimálne, v rámci projektu by chceli vytvoriť do 100 pracovných miest.
V prvej etape projektu plánujú tiež vyhotoviť pilotný úsek Slovenská Ľupča – Brezno, kde budú aplikované všetky moderné dopravno–bezpečnostné prvky tak, aby cesta spĺňala kritériá Európskej vzorovej bezpečnej cesty I. triedy.
V rámci projektu SK ROUTE 66 začiatkom jesene osadili nadšenci myšlienky prvú tabuľu v Slovenskej Ľupči a ich počet, ktorý je garantovaný projektom, má presiahnuť dve stovky. Tabule majú prispieť k bezpečnosti cestnej premávky, prezentovať obce, mestá a regióny na SK Route 66. Prvá tabuľa je prototypom, ktorý spĺňa požiadavky dopravnej bezpečnosti a ekonomického rozvoja kraja s dôrazom na cestovný ruch.
Uvedená cesta sa začína na maďarsko-slovenskej hranici v Šahách, vedie naprieč okresmi Krupina, Zvolen, Banská Bystrica, Brezno a končí hranicou Prešovského kraja pri Vernári. Slovenská asociácia Route 66 SK v spolupráci s Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR zorganizovala dnes podujatie "SMRŤ NA ROUTE 66" na štátnej ceste 1/66. V priemere ročne na tomto takmer 170-kilometrovom úseku Slovenska počet dopravných nehôd presahuje 360 (sledované roky 2008-2010). Za sledované obdobie si cesta vyžiadala takmer 30 ľudských životov. V rámci akcie dnes ukazovali účastníkom simulovanú dopravnú nehodu mladých ľudí, ktorí sa vracali z diskotéky.
Predovšetkým tieto dôvody stáli za rozhodnutím asociácie vypracovať projekt SK Route 66 a spraviť z cesty, ktorej parametre v mnohých úsekoch nie sú v súlade s predstavami Európskej charty bezpečnosti na cestách, ukážkový úsek bezpečnosti pre všetkých účastníkov cestnej premávky.